وي با اشاره به اينکه خانههاي ترويج روستايي صنايع دستي با هدف اوليه آموزش رشتههاي صنايع دستي تأسيس شده است، اظهار داشت: توليد و فروش محصولات صنايع دستي و همچنين ايجاد بازار مناسب براي اين توليدات از ديگر اهداف برپايي اين مکانها بوده است.
مدير کل توسعه و ترويج اين معاونت تصريح کرد: با توجه به علاقه مندي خود استانها در ايجاد اين مکانها و در جهت توسعه و آموزش رشتههاي صنايع دستي، تأسيس خانههاي ترويج روستايي با سرعت بيشتري انجام گرفت.
اسکندري با بيان اينکه از ميان 30 استان کشور در حال حاضر 9 استان نسبت به تأسيس خانههاي ترويج روستايي اقدام نکردهاند، گفت: استانهاي اصفهان، بوشهر، خراسان رضوي و جنوبي، خوزستان، کرمانشاه، مرکزي، هرمزگان و همدان اين استانها را تشکيل مي دهند.
ويبا تأکيد بر اينکه ايجاد اين مکانها عاملي براي توسعه و ترويج رشتههاي صنايع دستي در روستاها به شمار مي آيد، افزود: به دليل علاقه مندي و نياز به وجود چنين مکانهايي اين مقوله با سرعت خوبي در حال پيشرفت است.
مدير کل توسعه و ترويج معاونت هنرهاي سنتي و صنايع دستي ادامه داد: در حال حاضر استان سيستان و بلوچستان با 14 و سمنان با 13 خانه ترويج روستايي در صدر فهرست تآسيس اين مکانها قرار دارند.
مسعود اسکندري خاطرنشان کرد: استانهاي کهگيلويه و بوير احمد با 12، کرمان با 10، زنجان با 7 و گلستان با 5 خانه ترويج در ردههاي بعدي قرار گرفته اند.
وي يادآور شد: ساير استانهاي باقي مانده نيز بين 1 تا 5 پايگاه ترويج روستايي صنايع دستي در روستاهاي خود ايجاد کرده و فعاليت خود را در اين بخش آغاز کردهاند.
111/
انتهای پیام/