به گزارش ميراث آريا(chtn) در سال‌هاي اخير، تاکسي‌ها نرخ کرايه خود ر با افزايش قيمت بنزين افزايش مي‌دهند و متعاقب تاکسي‌ها، مسافربرهاي شخصي نيز که همواره ضعف سيستم تاکسيراني را به دوش مي‌کشند براي اينکه از قافله عقب نمانند اقدام به افزايش کرايه‌هاي خود مي‌کنند.

امروز در خيابان‌هاي تهران بيش از 42 هزار تاکسي اعم از خطي و گردشي مسئوليت جابه‌جايي مسافران را برعهده ‌دارند که اين تعداد جدا از تاکسي‌هاي خصوصي است که به صورت گردشي در سطح شهر کار حمل و نقل شهروندان را تسريع مي‌بخشند و باري از دوش سيستم حمل و نقل ضعيف شهر برمي‌دارند.

اما موضوعي که در اين ميان همواره مورد توجه بوده و است تغيير نرخ تاکسي‌ها است که به رغم تعيين اين نرخ از سوي سازمان مديريت و نظارت بر تاکسيراني، هيچ نظارتي بر آن نمي‌شود و حداقل تعداد برخوردهايي که با متخلفان انجام مي‌شود به حدي نيست که راننده‌اي از ترس قطع يد از تاکسي خود را مجبور به رعايت قوانين کند.

آنچه مشهود است اين که تعيين نرخ کرايه‌هاي تاکسي توسط سازمان مديريت و نظارت بر تاکسيراني هيچ محدوديتي در افزايش نرخ کرايه‌ها ‌توسط رانندگان ايجاد نمي‌کند و در مواردي افزايش نرخ کرايه تاکسي به 50 درصد نيز افزايش مي‌يابد و حال در اين ميان بايد ابر مرد و شيرزني پيدا شود تا به خود جرأت اعتراض دهد.

ناگفته نماند افزايش نرخ کرايه‌ها به ميزان زيادي به تغيير شرايط جوي نيز بستگي دارد براي مثال اگر در ظهر يک رور تابستاني سوار تاکسي شويد و از راننده خواهش کنيد که کولر خودروي خود را روشن کند اين کار را مشروط به افزايش کرايه انجام مي‌دهد.

فصل زمستان نيز جاي خود را دارد! در اين فصل با تغيير هر جوي مثل بارش باران، بارش تگرگ و برف کرايه تاکسي‌ها تا چندين برابر افزايش پيدا مي‌کند.

بارش برف نيز به طور کلي سيستم تاکسيراني پايتخت را مختل مي‌کند، چراکه تاکسي‌هاي خطي به تاکسي‌‌هاي گردشي تبديل مي‌‌شوند و مسافر نيز مجبور مي‌شود تا هر کرايه و مسير پيشنهادي توسط راننده را بپذيرد و اختيار جيب خود را به دست راننده بسپارد و دم نزنند./115

انتهای پیام/

کد خبر 138709107