به گزارش ميراث‌آريا(CHTN) مدير عامل شرکت واحد اتوبوسراني تهران و حومه با بيان اين مطلب افزود: ساماندهي و متناسب سازي منابع بخش‌هاي تعميرگاهي موجب مي‌شود تا ساختار و عملکرد تعميرگاه‌ها، به سمت ايجاد بهبود در کارايي و اثربخشي تعميرات و به تبع آن افزايش کارايي و اثربخشي سيستم‌هاي نگهداري و تعميرات موجود، تغيير جهت دهد.

حسين بيژني در ادامه گفت: در راستاي خصوصي‌سازي، واگذاري تعميرگاه‌ها به بخش خصوصي به عنوان يک راه حل بلند مدت، مي‌تواند ضمن کاهش حجم‌کاري بخش فني و پررنگ کردن نقش مديريتي و نظارتي آن، به عنوان يک گزينه مهم مورد بررسي و توجه قرار گيرد.

بيژني افزود: اگرچه مدل‌هاي بسياري براي خصوصي‌سازي مي‌توانند مطرح باشند، ليکن لازم است ضمن بررسي ابعاد گوناگون اين مدل‌ها و مزايا، معايب و تبعات ناشي از بکارگيري آن‌ها و مناسب‌ترين مدل خصوصي‌سازي براي واگذاري تعميرگاه‌ها به بخش خصوصي مد نظر قرار گيرد.

مدير عامل شرکت واحد اتوبوسراني تهران و حومه اذعان داشت: مروري بر وضعيت فعلي تعميرگاه‌هاي شرکت، نشان مي‌دهد که بخش‌هاي تعميرگاهي، داراي معضلات ساختاري و عملکردي بسياري هستند.

وي افزود: کمبود نيروي انساني متخصص، وجود قطعات نامرغوب، کمبود تجهيزات مورد نياز و فرسودگي تجهيزات تعميرگاهي و خرابي مجدد اتوبوس‌هاي تعمير شده عمده‌ترين معضلات و نارسايي‌هاي موجود در اين بخش است.

بيژني با بيان اينکه متولي اصلي نگهداري، تعمير و راه‌اندازي، بخش فني و تعميرگاهي شرکت واحد اتوبوس‌راني است افزود: بررسي ريشه‌اي معضلات مذکور و ارائه راه‌کارهايي براي رفع آن در قالب سيستم‌هايي نظير کنترل کيفيت و تضمين کيفيت، بررسي وضعيت تخصصي نيروي انساني و تجهيزات مورد نياز تعميرگاه‌ها مي‌تواند گام مؤثري براي کاهش معضلات اين بخش باشد.

وي در خاتمه يادآورشد: همانطور که مشخص است افزايش کارايي و اثر بخشي فعاليت‌هاي تعميراتي، نقش مؤثري در افزايش ناوگان اتوبوس‌راني شرکت داشته و به تبع آن نقش مؤثري در ارائه مطلوب خدمات به شهروندان تهراني ايفا مي‌کند. لذا حل ريشه‌اي معضلات و نارسايي‌هاي موجود در بخش‌هاي تعميرگاهي از اهميت و ضرورت بالايي برخوردار است./120

انتهای پیام/

کد خبر 1387091633