جعفرزاده همچنين افزود: متخصصين فني و عملياتي و مهندسين زميني هواپيماها در شرکت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران به عنوان بزرگترين شرکت هواپيمايي دولتي (گراند اينجينيرها) با تلاش و همت بلندي که داشتند توانستند به مرحلهاي برسند که تمامي چکهاي هواپيماهاي اين شرکت را از پايينترين چکها تا بالاترين آن بدون وابستگي انجام دهند.
وي بدنه فني و تخصصي اين شرکت را که تضمين کننده ادامه فعاليت در کشور بوده است را قابل تامل خواند و گفت: هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران حدود 50 فروند هواپيما از نوع ايرباس، بوئينگ و فوکر 100 در اختيار دارد که امکان تعمير و نگهداري تمامي اين هواپيماها در اين شرکت امکانپذير شده است.
وي در ادامه با اشاره به اينکه مجوز انجام چکهاي هواپيما، مجموعهها و شرکت تعميراتي بر اساس قانون توسط سازمان هواپيمايي کشوري صادر ميشود، گفت: هر هواپيما از هر شرکت دولتي و يا غير دولتي در طول تعميرات با نظارت متخصصين طراحي و ساخت سازمان هواپيمايي کشور تحت معاونت استاندارد پرواز چک شده و نهايتا از طرف رئيس اين سازمان استانداردش تاييد خواهد شد.
وي گفت: به عنوان نمونه در کمتر از پنج سال گذشته شرکت هواپيمايي فارسکو توانسته است چک سنگين (چک – D) 9 فروند هواپيمايي 747 و چکهاي پايينتر از چکهاي سنگين (چک –C) 27 فروند 747و چکهاي سنگين (چک – B) 16 فروند هواپيماي ايرباس و چکهاي سبک (چک- A) 241 فروند هواپيماي بوئينگ 747 و ايرباس را انجام دهد که اين تلاشها موجب جلوگيري از خارج شدن ارز قابل توجهي از کشور شده است، به گونهاي لزوم اطلاعرساني بيشتر اين بخش را دو چندان کرده است./100
انتهای پیام/