به گفته رويانيان با احتساب 60 تا 70 هزار تاکسي الحاقي در سه سال گذشته، امروز مجموع ناوگان تاکسيراني کشور به 250 تاکسي رسيده است و اين در حالي است که در زماني کوتاه مي‌خواهيم 160 هزار مسافربر شخصي را به تاکسي تبديل کنيم.

به اعتقاد رويانيان تبديل 160 هزار خودرو مسافربر شخصي به تاکسي به اندازه تمام ناوگان حمل و نقل کشور براي ما بار امنيتي و انضباطي دارد.

قرار است دبيرستان و هنرستان آموزش رانندگي تاکسي در کشور ايجاد شود. رويانيان معتقد است تحقق اين مهم مشروط به همکاري و تعامل وزارت کشور، وزارت تعاون، استانداري‌ها، شهرداري‌ها، اتحاديه‌هاي تاکسيراني و ساير بخش‌ها است.

به گفته رويانيان بسته پيشرفته‌اي براي ساماندهي سيستم حمل و نقل کشور به ويژه تاکسي‌ها طراحي شده است و ظرف دو هفته آينده دستورالعمل اجرايي مديريت واحد حمل‌بار و مسافر در شهرها و حومه به مسئوليت شهرداري‌ها ابلاغ خواهد شد.

مطابق اين دستورالعمل مديريت آژانس‌ها، مسافربرها، تاکسي‌ها، وانت‌ها، کاميون‌ها و اتوبوس‌ها تحت مديريت واحد شهري قرار خواهد گرفت و ظرف چهار، پنج سال آينده با ايجاد انقلابي در حمل و نقل عمومي کشور کارکرد تاکسي‌ها در کشور تغيير کرده و به جايگاه اصلي خود باز خواهد گشت.

به اعتقاد رويانيان طرح جامع ترافيک، قانون توسعه حمل و نقل عمومي و اقدامات مديريتي و ضربتي رئيس جمهور سه گام بلند مدت، ميان مدت و کوتاه مدت براي روان‌سازي ترافيک است. رويانيان لازمه بازگشتن ترافيک را به حالت طبيعي انجام 100 اقدام ضربتي مي‌داند که بايد اتفاق بيفتد.

به گفته رويانيان در قانون توسعه حمل و نقل عمومي کشور تکليف شده به رغم افزايش سالانه يک ميليون و 200 هزار خودرو به سيستم حمل و نقل عمومي کشور در سال 91، بايستي 50 درصد کاهش مرگ و مير تصادفات، 30 درصد کاهش مصرف بنزين، 25 درصد کاهش مصرف گازوئيل و استانداردسازي، 80 درصد سوخت مصرفي کشور اتفاق بيفتد که رسيدن به اين مهم جز در سايه توسعه سيستم حمل و نقل عمومي مطمئن، معتمد و موثر محقق نخواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر 138711019