اين روزها دريافت معاينه فني به بزرگترين دغدغه صاحبان اتومبيل تبديل شده است. صفهاي طولاني در اين مراکز کار را به جايي رساند که متقاضيان دريافت معاينه فني ساعتها در انتظار ميمانند و در بسياري اوقات مجبورند شب تا صبح در اتومبيل بخوابند اين اتفاق در حالي رخ ميدهد که شهرداري تهران اعلام ميکند با فرهنگسازي و اطلاعرساني دارد شهروندان را به دريافت برگه معاينه فني تشويق کند. همچنين مسئولان مرکز معاينه فني خودرو معتقدند اين طرح به خوبي در حال انجام است.
اما نمايندگان مجلس چنين نظري ندارند علي اصغر يوسف نژاد، عضو فراکسيون مديريت شري مجلس شوراي اسلامي به خبرگزاري فارس گفت: مردم هنوز از روند اجراي نامناسب طرح معاينه فني خودرو در تهران گلهمند هستند.
يوسف نژاد علت بروز اين مشکلات را عدم اطلاعرساني دانست و گفت: ابعاد مختلف و نتايج مثبت اين طرح براي مردم بازگو و اطلاعرساني نشده است و اجراي اين طرح در عمل با چيزي که از آن انتظار ميرفت، متفاوت است.
موضعگيريهاي مجلس به همين جا ختم نشد و محمدرضا حسيننژاد، مخبر فراکسيون مديريت شهري صفهاي طولاني در مراکز معاينه فني را جفا به مردم دانست و گفت: سيستم نوبت دهي ميتواند به کاهش صفهاي طولاني در اين مراکز کمک کند.
او توضيح داد: افزايش فرصتي که به خودروها براي اخذ معاينه فني داده ميشود و کاهش زمان لازم براي گرفتن اين مدرک موجب استقبال بيشتر مردم از اين طرح ميشود.
در کنار همه اين موضعگيريها و افزايش نارضايتي شهروندان، وحيد نوروزي مديرعامل مرکز معاينه فني خودرو تهران هربار که با خبرنگاران روبرو ميشود از نقش 23 درصدي معاينه فني در کاهش آلودگي هوا حرف ميزند اما اشارهاي به آلودگيهاي ناشي از اتومبيلهايي که شب تا صبح موتورشان در حال توقف کار ميکند تا راننده از سرما در امان باشد، نميکند.
نوروزي تلاشي براي نوبتدهي به شهروندان نکرده است و با پيشنهاد مخبر فراکسيون مديريت شهري به راحتي مي تواند اين سيستم را به اجرا درآورد حتي با بهرهگيري از يک نيرو و يک قلم و کاغذ اما ظاهرا مسئولان شهرداري رويهاي ديگر را در پيش گرفتهاند که به جاي رضايتمندي شهروندان، نارضايتي ايجاد ميکنند.
انتهای پیام/