شعباني در ادامه با بيان اينکه بيش از سه ميليون سفر کارت در کشور صادر شده و در اختيار کارمندان قرار گرفته است، اظهار داشت: اين افراد ميتوانند از تاسيسات و خدمات بخشهاي مختلف گردشگري استفاده کنند و در راستاي توسعه اين خدمات در صدد همکاري با بخشهاي مختلف هستيم.
شعباني اظهار داشت: لازم است نگاه خود را صرفاً از داشتن يک سفر کارت و شارژ آن براي گروهي خاص از شهروندان بالاتر ببريم و جايگاه اين طرح ملي را براي پيوستن به يک ايده بزرگ به سمت شکوفايي واقعي هدايت کنيم.
مدير کل دفتر گردشگري داخلي با بيان اينکه تهران پايگاه اصلي تمام طرحهايي است که به صورت الگو شروع و به ديگر شهرها تسري پيدا ميکند، گفت: چنانچه تهران در حوزه فعاليتهاي گردشگري با کوتاهي روبه رو شود گسترش آن به ساير شهرها با مشکل روبه رو خواهد شد.
شعباني با بيان اينکه طرح سفر کارت با يک انگيزه عالي شروع شد، افزود: اميدوارم اين طرح در مراحل پيشروي خود بتواند با ايدههاي بزرگ زيرساختهاي گردشگري پيوند داده شود.
وي با بيان اينکه راهبرد اصلي ما بايد تغيير نگرش و درک عمومي نسبت به سفر باشد، گفت: ما بايد به اين باور برسيم که سفر هزينه نيست بلکه يک سرمايهگذاري در راستاي توسعه فرهنگ انساني است.
شعباني خاطر نشان کرد: هرچه سفر گسترش پيدا کند زمينه انتقال فرهنگ انساني بيشتر ميشود.
وي با بيان اينکه گردشگري کشور به عنوان يک محصول بايد برپايه توسعه گردشگري داخلي باشد افزود: به دليل وجود نوسان در گردشگري خارجي محوريت کار ما بايد بر توسعه گردشگري داخلي باشد.
شعباني اظهار داشت: هدف ما از توسعه سفر اين بود که بتوانيم با ايجاد رفاه متناسب با توانمندي قشرهاي مختلف اجتماعي مسافران را به سمت اماکن اقامتي سوق دهيم و در اين زمينه فرهنگسازي کنيم.
وي در خاتمه با بيان اينکه ما نبايد به دارنده سفر کارت در هر زمان پاسخ منفي مبني بر عدم پذيرش دهيم، افزود: چنانچه قراردادي براي همکاري در بحث سفر کارت بسته ميشود لازم است نسبت به آن قرار داد تعهد کامل داشته باشيم./115
انتهای پیام/