سيد مجتبي نصيري در گفتگو با خبر نگار ميراث آريا (chtn) در خصوص توزيع قبوض مشترکان تلفن همراه که از سوي شرکت ارتباطات سيار به پست واگذار شده است گفت: بدليل تبادل نشدن اطلاعات مشترکان اپراتور همراه اول با شرکت پست برخي از قبوض مشترکان اشتباه ارسال مي شود و در اين رابطه شرکت پست نمي تواند جوابگو باشد چرا که تبادل اطلاعات مشترکان بايد از سوي شرکت ارتباطات سيار صورت گيرد.

وي افزود : ظرف چند سال گذشته اين تبادل اطلاعات با شرکت پست صورت مي گرفت ولي در حال حاضر مشخص نيست که چرا ارتباطات سيار اقدام به تبادل اطلاعات نمي کند،که به نظر مي رسد افزايش تعداد مشترکان و هزينه بر بودن اين پروسه مهمترين دليلي باشد که شرکت ارتباطات سيار اقدام به تبادل اطلاعات با پست نمي کند.

وي گفت: نرسيدن قبوض تلفن ثابت به دست مشترکان بسيار کم و نادر است چرا که تبادل اطلاعات شرکت مخابرات با پست با هزينه شرکت مخابرات صورت مي گيرد و بلافاصله تغيير هاي ايجاد شده مشترکان تلفن ثابت به پست اعلام مي شود و اتوماتيک وار نشاني تغيير کرده و يا خط جابجا شده اعلام مي شود، در نتيجه قبض مشترک به درستي ارسال مي شود و لي در خصوص قبوض تلفن همراه اينگونه نيست چراکه تغييرا ت از قبيل تغيير نشاني ،تغيير آدرس و... به پست اعلام نمي شود در نتيجه برخي از قبوض يا اشتباه ارسال مي شود يا اينکه به دست مشترکي مي رسد که دارنده سيم کارت مورد نظر نيست.

وي تصريح کرد:از آنجا که قبوض تلفن همراه يک مرسوله عادي است و گيرنده براي دريافت قبض فرا خوانده نمي شود در نتيجه پست تا زمانيکه تغييرات از سوي شرکت ارتباطات سيار اعلام نشود نمي تواند اصلاحات را انجام دهد.

نصيري گفت: از آنجا که پروسه تغيير آدرس و تبادل اطلاعات نيز براي شرکت ارتباطات سيار هزينه بر است ،به دليل برخي از مسايل حقوقي و روند اداري که بايد طي شود به نظر ميرسد امکان تبادل اطلاعات براي ارتباطات سيار ميسر نيست چرا که تا کنون اين اقدام صورت نگرفته است./ 100

انتهای پیام/

کد خبر 138711078