وي با بيان اينکه مقطع پيشدانشگاهي نتوانسته است حلقه وصل مناسبي ميان مدرسه و دانشگاه باشد، ابراز داشت: گسستگي موجود ميان اين وزارتخانه به شکل قابل توجهي نمود پيدا کرده است و در حال حاضر نيروهاي خوبي در دو وزارتخانه هستند که ارتباط نزديک و تنگاتنگي با يکديگر ندارند.
عباسپور ورودي آموزش عالي را تا حد قابل توجهي متاثر از خروجي آموزش و پرورش خواند و افزود: تاثير متقابل اين دو وزارتخانه بر يکديگر را نميتوان ناديده گرفت و بايد شرايطي حاکم شود که اين ثاتير متقابل در يک مديريت واحد و تخصصي در دولت اداره شود.
وي افزود: در حال حاضر در کشوري همچون چين، 240 ميليون جمعيت دانشجو و دانشآموز وجود دارد که سه برابر جمعيت دانشآموزان و دانشجويان کشور ما است و يک وزارتخانه تحت عنوان وزارت آموزش، تحقيقات و فرهنگ، به سياستگذاري، مديريت و نظارت ميپردازد که نمونه آن را در بسياري از کشورها همچون ژاپن و کشورهاي اروپايي ميبينيم.
رييس کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در مورد مخالفت وزراي اين دو وزارتخانه با بحث ادغام، اظهار کرد: طبيعي است با معضلات و شرايط فعلي هيچ وزيري حاضر نميشود که وزارتخانهاش ادغام شود و اين سمت را از دست بدهد،اما مجلس در ادغام اين دو وزارتخانه ثابت قدم است.
وي در پايان خاطر نشان کرد: اين بحث نياز به فراهم شدن مقدماتي در دو وزارتخانه دارد که با توجه به شرايط فعلي امکانپذير نيست و سعي داريم به خاطر سختي کار خود را در مضيغه زماني قرار ندهيم.
انتهای پیام/