لطفيزاده افزود: برخي از مسوولان شهرداري تهران مدعياند که در صورت تامين منابع مالي سالانه، 30 کيلومتر مترو ميسازند اما در طول سه سال گذشته تنها 5/16 کيلومتر مترو ساختهاند، در حالي که منابع مالي تامين شده، براي ساخت 35 کيلومتر مترو بوده است.
مشاور معاونت عمراني وزارت کشور تاکيد کرد: با اين حال وزارت کشور آماده هر گونه کمک به توسعه خطوط ريلي براي حمل و نقل عمومي درون شهري است و در اين راستا نيز در شوراي عالي ترافيک تاکنون هفت خط مترو به طول 260 کيلومتر تصويب شده است که براساس برنامه اعلامي متروي تهران بايد تا سال 1393 اجرايي شود.
به گزارش ايسنا، لطفي زاده درباره برخي ادعاها مبني بر کمي تعداد اتوبوس براي جابجايي مسافران در شهر تهران نيز گفت: هر اتوبوس طبق استانداردهاي جهاني قابليت جابجايي 800 مسافر در روز را دارد که با اين حساب شهر تهران بايد 7765 اتوبوس داشته باشد که در حال حاضر هشت هزار و 312 دستگاه اتوبوس در اختيار سازمان اتوبوسراني تهران قرار دارد و اين تعداد غير از اتوبوسهاي فرسوده و از کار افتاده است.
لطفي زاده افزود: وزارت کشور از ابتداي سال 84 تاکنون دو هزار و 746 اتوبوس در اختيار سازمان اتوبوسراني تهران و حومه قرار داده است که اين رقم بيسابقهاي در تحويل اتوبوس به شهرداري تهران است اما عليرغم کمکهاي دولت و اضافه شدن اتوبوس، ميزان جابجايي مسافر نه تنها افزايش نيافته بلکه کاهش هم داشته است.
مشاور معاونت هماهنگي امور عمراني وزارت کشور در پايان تاکيد کرد: وزارت کشور از هيچ کمکي براي گسترش حمل و نقل عمومي دريغ نميکند، اما بايد کمکهايي که انجام ميشود، اولا براساس قانون و نياز واقعي جامعه باشد و ثانيا در قبال کمکهايي که انجام ميشود بايد وظايفي که برعهده نهادهاي مختلف از جمله شهرداري تهران گذاشته شده است، به نحو احسن انجام شود.
انتهای پیام/