راه اندازي خطوط ويژه اتوبوسراني BRTيکي از راه هايي است که براي مهار اين معضل هميشگي در دستور کار مسئولين امور شهري قرار گرفته است اما آنچه از شواهد پيداست اين راهکار در گام هاي نخستين با مشکلات متعددي روبه رو شده است .صف هاي طولاني ،ازدحام مسافران ،عبور و مرور مسافران هنگام ورود و خروج از ايستگاه ها و...از جمله مشکلاتي است که مسافران اين ره آورد تازه شهرداري با آنها دست به گريبان هستند . در حالي که حل مشکلات خطوط يک و دو اين طرح به کندي صورت مي گيرد ، اقدام غير کارشناسانه شهرداري در احداث خطوط 3 بي آرتي در اتوبان افسريه از شرق به غرب بزرگراه بسيج با اعتراضات و شکايات مردم همراه شده است .

اين در حالي است که با وجود ترافيک اين مسير در ساعات پيک ترافيک،نه تنها مشکل ترافيک حل نشده بلکه اين اقدام از سوي شهرداري باعث سه برابر شدن ترافيک در اين مسير شده و عبور و مرور در اين محدوده را براي مردم سخت کرده است و معلوم نيست که عبور کاميون ها و خودروهاي سنگين با احداث اين خط از کدام مسير بايد عبور کنند؟

محمدباقر قاليباف شهردار تهران در يکي از مصاحبه هاي خود ادعا مي کند که مشکل ترافيک مقطعي است و با احداث اين خط ترافيک اين محدوده به زودي برطرف خواهد شد و اين محدوده که عبور کاميون ها و خودروهاي سنگين است مسدود خواهد شد.
وي ادامه داد: ترافيک اين مسير به علت ساخت خط 3 BRT است ،اين ترافيک مقطعي است و کار عمراني طرح در سه شيفت انجام مي شود تا مشکل زودتر برطرف شود. قاليباف با بيان اين که از گردنه تنباکوچي به ميدان شهيد کلاهدوز يک دسترسي بزرگراهي احداث‌ مي شود، گفت: با تکميل اين ميسر، کاميون ‌ها از بزرگراه بسيج تردد نخواهند کرد.

در همين حال بازديد سرزده وزير کشور در پي تماس هاي مکررر از سوي مردم اين منطقه شدت مشکلات به وجود آمده را نمايان کرد.
صادق محصولي ، وزير کشور با حضور در ابتداي بزرگراه بسيج در جنوب شرق تهران از نزديک با مشکلات به وجود آمده براي شهروندان اين منطقه آشنا شد و با مردم گفتگو کرد .

وزير کشور پس از گفتگو با مردم گفت : با توجه به تماس هاي مکرر مردم با وزارت کشور مبني بر مشکلات بوجود آمده در بزرگراه بسيج از اين مسير بازديد کردم تا مشکلات مردم را بررسي کرده و راه حلي براي آن پيدا کنيم .

محصولي افزود : با توجه به اينکه اين مسير ، مسير کمربندي شرق تهران مي باشد و خودروهاي سنگين نيز از اين مسير تردد مي کنند بايد براي
راه اندازي خطوط BRT در اين منطقه کار کارشناسي بيشتري صورت مي گرفت .

محصولي افزود :پيش از اينکه 4 متر از بزرگراه را به خطوط BRT اختصاص دهند بايد روي جوي ها را مي پوشاندند تا مشکلات کمتري براي مردم بوجود آيد .

وزير کشور افزود : تا وقتي که اتوبوس هاي BRT در اين مسير به کار گرفته نشده است بهتر است خودروهاي عبوري از مسير ويژه اتوبوس ها نيز حرکت کنند تا شاهد ترافيک سنگين در اين محدوده نباشيم .


شايان ذکر است خط 3 اتوبوسهاي تندرو با عبور از سه راه افسريه، ميدان بسيج، بزرگراه بسيج، ميدان شهيد کلاهدوز، سي متري نيروي هوايي، امامت، خيابان شهيد آيت، بزرگراه رسالت به پايانه علم و صنعت ختم مي شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1387112520