وي در خصوص قطار هوايي شهري اظهار کرد: قطار هوايي شهري نيز در شوراي عالي ترافيک به امضاي خود آقايان رسيده اگر به امضا خود تعهد دارند بايد در اين زمينه پايند باشند،شوراي عالي ترافيک نيز در همان موقع از آن استقبال کرد.
معاون امور عمراني وزير کشور در خصوص اينکه دولت پول ساخت 33 کيلومتر توسعه مترو را به شهرداري داده ولي 5/16 کيلومتر ساخته اند،گفت: شهر دار تهران مي گويد که 600 ميليارد تومان به مترو داده و دلت نيز 190 ميليارد تومان را نيز داده است که در اين صورت براي ساخت هر يک کيلومتر گفته اند که 40 ميليارد تومان هزينه دارد با اين حساب بايد شهرداري 20 کيلومتر توسعه مترو را تحويل بدهد.
وي در خصوص اينکه دولت بايد سهم بيشتري را يعني 290 ميليارد به مترو تهران مي داد،اظهار کرد: از هزار و 100 ميليارد تومان بودجه شهرداري ها که در مجلس مصوب شد با تخصيص فرق دارد ،امسال با تخصيص 60 درصد به شهرداري ها داده شده اما به تهران 65 درصد يعني حدود 200 ميليارد تومان داده شده است که بايد شهرداري تهران با اين هزينه 20 کيلومتر مترو تحويل مي داد.
وي در خصوص اينکه شهردار تهران با مسائل مترو و مردم سياسي برخورد مي کند،گفت: ما کجا 100 ميليارد بدهکاريم که آقايان مي فرمايند،اگر تخصيص به 100 درصد برسد ما بيشتر به مترو تهران مي داديم اما 65درصد بوده است.
نيکزاد همچنين در پاسخ به سوال خبرنگاران مبني بر واگن هايي که خاک مي خورند،گفت: شهرداي ابتدا 7 واگن مي خواست که اين تعداد به 10،15،25 و 35 واگن رسيد و اگر شهرداري مي گويد که 600 ميليارد تومان به مترو داده اند از اين مقدار 20 ميليون به واگن ها بدهند تا واگن ها خاک نخورند.
وي همچنين گفت: بر اساس گزارشات و گزارش سازمان بازرسي ،ما معتقديم که شهرداري 600 ميليارد نداده زيرا واگن ها خاک نمي خوردند و 20 کيلومتر توسعه مترو را در حال حاضر داشتيم./100
انتهای پیام/