به گزارش ميراث آريا(chtn)سوار و پياده شدن از اين ماشين ها فقدان وسيله اي براي تهويه مناسب هوا و... از جمله اين مشکلات است . هرچند که با وجود اين مسائل شهروندان تهراني بالاجبار از اين وسائل نقليه نامناسب استفاده مي کنند اما بي توجهي مسئولين امر به ورود اين ون ها که به گفته مدير عامل سازمان تاکسيراني بدون مطالعه و از چندين شرکت مختلف صورت گرفته است جاي تامل دارد.

در حالي که تابلوهاي هشدار وضعيت آلودگي هوا در تهران بيشتر روزها را با رنگ قرمز به شب مي رسانند و در اين ميان خودروها بيشترين ميزان آلودگي را توليد مي کنند تيموري کرماني پس از گذشت چند ساله از ورود ون ها و عبور و مرور آنها در شهر به تازگي از بالا بودن درجه آلايندگي ون ها خبر داده است .

استفاده از وسايل حمل و نقل عمومي در حالي از سوي مسئولين امور شهري خواسته مي شود که شهروندان از غيراستاندارد بودن و ضعف بدنه خودروهاي ون مطلع مي شوند.

حسين تيموري کرماني ، با بيان اين‌‏که با خودروي ون مشکلي نداريم و حتي بر اساس طرح جامع به ون بيشتري نياز داريم، تاکيد کرد:‌‏ شروطي را براي پذيرفتن ون به وزارت کشور مطرح کرديم و تمام نامه‌‏نگاري را در اين ارتباط انجام شده است.

وي افزود: در حال حاضر شش هزار خودروي ون در تهران وجود دارد که تا سقف رسيدن به طرح جامع که ده هزار دستگاه است فاصله داريم اما نمي‌‏خواهيم اين فاصله را با خودروهاي بدون کيفيت جبران کنيم.

مديرعامل سازمان تاکسيراني تاکيد کرد: ون‌‏هاي فعلي شهر تهران براي چندين شرکت هستند و بدون مطالعه وارد شده‌‏اند.

وي با اشاره به لزوم تغييرات اساسي در خودروهاي ون، گفت:‌ اين خودروها فاقد کولر بوده و درجه آلايندگي آنها بسيار بالا است. همچنين ساختار بد ‌‏بدنه ضعيف و گازسوز نبودن آنها معضلاتي را پديد آورده و مصرف بالاي بنزين هم تفاوتي در سهميه دريافتي آنها ايجاد نکرده و صاحبان خودروهاي ون مانند تاکسي‌‏هاي معمولي،‌‏ سهميه دريافت مي‌‏کنند.

تيموري کرماني ادامه داد:‌ اگر خودروهاي ون از نوع استاندارد باشد، مشکلي در تهران نخواهيم داشت چرا که با توجه به پولي که براي خريداري آنها هزينه مي‌‏شود، نيازمند خودروي استاندارد هستيم.

به گفته وي لوازم يدکي خودروهاي ون هنوز در کشور وجود ندارند و صاحبان اين خودروها را با مشکل مواجه کرده‌‏اند./100


انتهای پیام/

کد خبر 1387120224