به گزارش ميراث آريا (chtn)، ‌هدف از راه‌اندازي اين سامانه ارائه خدمات رايگان مشاوره در زمينه پيشگيري، کاهش آسيب و درمان اعتياد و معرفي نزديک‌ترين مرکز درمان اعتياد به هم‌وطنان اعلام شده است.

گفتني است، 30 مشاور براي ارائه خدمات به متقاضيان در قالب خط ملي مشاوره رايگان تلفني در زمينه اعتياد، دوره آموزشي لازم و مورد نياز در اين حوزه را سپري کرده‌اند که براي پاسخگويي به متقاضيان، در 17 پايگاه مستقر بوده و در سه شيفت کاري از هشت صبح تا 9 شب آماده پاسخگويي به هموطنان هستند.

همچنين طه طاهري جانشين دبير کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: خط ملي اعتياد نواقص موجود در زمينه مبارزه و پيشگيري از اعتياد را مرتفع خواهد کرد.

‌ طاهري افزود: خط ملي اعتياد يک سامانه اطلاعاتي و داده‌پردازي براي تصميم‌سازي، سياست‌گذاري و راهنمايي و مشاوره مردم و اطلاع‌رساني به موقع در زمينه کاهش و پيشگيري اعتياد است.

وي درباره هدف تشکيل اين سامانه گفت: در جمع‌بندي‌هاي سياست‌هاي جار در زمينه مبارزه با اعتياد و مطالعه الگوهاي مختلف در اين زمينه در نهايت تصميم بر اين شد براي ايجاد مکانيزم مستمر و دائمي و ارتباطي دوسويه و معنادار بين مردم و مسئولان پيشگيري و مبارزه با اعتياد سامانه خط ملي اعتياد راه‌اندازي شود.

طاهري با تقدير از سازمان بهزيستي براي فعاليت در زمينه پيشگيري از اعتياد خاطرنشان کرد: سازمان بهزيستي به عنوان عضو ستاد مبارزه با مواد مخدر عملکرد بسيار موفقي در 2 سال گذشته در زمينه پيشگيري از اعتياد داشته است./ 100

انتهای پیام/

کد خبر 1387120443