گفتني است، 30 مشاور براي ارائه خدمات به متقاضيان در قالب خط ملي مشاوره رايگان تلفني در زمينه اعتياد، دوره آموزشي لازم و مورد نياز در اين حوزه را سپري کردهاند که براي پاسخگويي به متقاضيان، در 17 پايگاه مستقر بوده و در سه شيفت کاري از هشت صبح تا 9 شب آماده پاسخگويي به هموطنان هستند.
همچنين طه طاهري جانشين دبير کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: خط ملي اعتياد نواقص موجود در زمينه مبارزه و پيشگيري از اعتياد را مرتفع خواهد کرد.
طاهري افزود: خط ملي اعتياد يک سامانه اطلاعاتي و دادهپردازي براي تصميمسازي، سياستگذاري و راهنمايي و مشاوره مردم و اطلاعرساني به موقع در زمينه کاهش و پيشگيري اعتياد است.
وي درباره هدف تشکيل اين سامانه گفت: در جمعبنديهاي سياستهاي جار در زمينه مبارزه با اعتياد و مطالعه الگوهاي مختلف در اين زمينه در نهايت تصميم بر اين شد براي ايجاد مکانيزم مستمر و دائمي و ارتباطي دوسويه و معنادار بين مردم و مسئولان پيشگيري و مبارزه با اعتياد سامانه خط ملي اعتياد راهاندازي شود.
طاهري با تقدير از سازمان بهزيستي براي فعاليت در زمينه پيشگيري از اعتياد خاطرنشان کرد: سازمان بهزيستي به عنوان عضو ستاد مبارزه با مواد مخدر عملکرد بسيار موفقي در 2 سال گذشته در زمينه پيشگيري از اعتياد داشته است./ 100
انتهای پیام/