علي احمدي در ابتداي مراسم با بيان اينکه ارتباطات يک پديده نوين جهاني است بيان کرد: فناوري اطلاعات امروزه تمامي وجوه زندگي انسان ها را در بر گرفته و تمامي مجموعه ها موظفند از آن پيروي و در برنامه کاري خود قرار دهند و آموزش و پرورش نيز يکي از مجموعه هايي است که در وراي تعليم و تربيت بايد از آن استفاده کنند. مدارس ما بايد از حالت عادي که تنها معلم متکلم وحده و دانش آموز شنونده است، خارج شود و فناوري اطلاعات بايد دانش آموزان را به تفکر و پژوهش وادار دارد.
وي گفت: از سال 84 تا 86 – 400 هزار مدرسه بايد به شبکه اينترنتي متصل مي شدند که با مشکلاتي مواجهه شدند اين در حالي است که از سال 86 به بعد عملا همکاران ما موفق شدند 6233 واحد آموزشي را به اينترنت متصل کنند و تا سه سال آينده اميد است که 100 هزار مدرسه مجهز به شبکه جهاني اينترنت شوند.
علي احمدي افزود: 20 طرح کلان وزارت آموزش و پرورش که با همکاري وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات منعقد شود.
همچنين رياضي دبير شوراي عالي فناوري اطلاعات کشور گفت: دانش آموزان ايراني داراي ضريب هوشي بسيار بالايي هستند و اين دانش آموزان با دريافت مهارتها و فناوري اطلاعاتي مي توانند در آينده به توليد علم بپردازند بنابراين ما از وزارت آموزش و پرورش انتظار داريم که برنامه هايي که در سه فاز مشخص شده است را در جهت پيشرفت و اتوماسيون کردن هر چه بيشترآموزش و پرورش به کار برند و شرايطي را فراهم کند تا ميان اولياء و مربيان و دانشآموزان به صورت مجازي ارتباط برقرار کند./100
انتهای پیام/