وي با تاکيد بر اينکه رشد ميزان ماندگاري نبايد منحصر به ايام عيد باشد، افزود: با افزايش نرخ ماندگاري در استان کرمان ديدگاه منفي موجود نسبت به استان تغيير خواهد يافت و همچنين به لحاظ اقتصادي هم موثر خواهد بود به طوري که طي مدت زمان کوتاهي درآمد کرمان افزايش مي يابد بنابراين سازمان ميراث فرهنگي کرمان بايد به گونه اي برنامه ريزي کند که ماندگاري به طول سال منتقل شود.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي کرمان همچنين خاطر نشان کرد:برنامه ريزي و هدفمند کردن سفر از جمله اقدامات سازمان براي مسافران نوروزي ورودي به استان بود به اين صورت که راهنمايان با مشخص کردن مسيرها مسافران را به گونه اي هدايت مي کردند که براي بازديد از اماکن تاريخي دچار سردرگمي نشوند.
کارنما در ادامه ضمن اشاره به ضعفي که در معرفي کرمان تا کنون وجود داشته عملکرد سازمان ميراث فرهنگي در اين زمينه را اين گونه تشريح کرد: ديدگاه مردم به استان کرمان منفي است بنابراين سازمان از سه سال گذشته فعاليت خود را بر روي تغيير اين ديدگاه آغاز کرد که اين اقدامات شامل ساماندهي و مرمت ابنيه تاريخي، تبليغات علمي و ارتباط با افراد فعال در مجامع علمي بين المللي و همچنين تبليغات در رسانه مي شود که نتايج اين فعاليت ها مشهود است.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي کرمان حضور راهنمايان در مبادي ورودي شهرها را از بزرگترين اقدامات صورت گرفته در نوروز امسال دانست و افزود: بيش از 350 دختر و پسر جوان آموزش ديده و داراي اطلاعات جامع و کامل از استان در تمام مبادي ورودي شهرها مستقر شدند تا خيرمقدم گويي را که از سنن اصلي کرمان است به مردمي که وارد شهر مي شوند انتقال مي دهند،همچنين771 هزار اقلام تبليغاتي را که به صورت علمي تهيه شده بود در ميان مردم توزيع شد.
وي در خاتمه حضور هنرمندان در شهر و انعکاس هاي فوري خواسته هاي مردم را از ديگر اقداماتي که منجر به رضايت 98 درصدي ميهمانان نوروزي شد،دانست./117
انتهای پیام/