رابطه معنادار 4 عامل با گردشگري مشهد

به گزارش ميراث آريا(CHTN) براساس يک تحقيق درباره بررسي وضعيت فعلي عوامل بازاريابي در صنعت جهانگردي شهرستان مشهد مقدس و ارائه راهکارها و پيشنهاداتي در زمينه بهبود عوامل بازاريابي در صنعت جهانگردي شهر مشهد مقدس 4 فرضيه درباره موفقيت صنعت گردشگري مشهد مطرح شده است. دراين تحقيق با استفاده از ابزارهايي چون پرسشنامه و انجام مصاحبه با مديران آژانس هاي مسافرتي و خدماتي شهر مقدس مشهد و همچنين با استفاده از تحقيقات ميداني کتابخانه اي ، عناصر با اهميت آميخته بازاريابي در صنعت گردشگري شهر مقدس مشهد مشخص شد.

براساس نتايج اين تحقيق هر 4 فرضيه پذيرفته مي‌شود ، بدين معني که عامل قيمت ، خدمت ، توزيع با صنعت گردشگري شهر مقدس مشهد رابطه دارد و اين رابطه معني دار است .

همچنين يافته هاي تحقيق بيانگر اين است که وضعيت مراکز زيارتي ، اماکن تاريخي و آثار باستاني، تسهيلات اقامتي ، برخورد مسئولان و مردم ، هزينه هاي اقامتي و همچنين ايجاد دفاتر بازاريابي و اطلاع رساني در خارج از کشور ، ميزان تخصص کارکنان آژانسهاي مسافرتي و تبليغات در رسانه ها ، شرکت در نمايشگاههاي مختلف جهانگردي ، ارائه خدمات يا تسهيلات از طريق ايجاد سايتهاي اينترنتي ، اهميت بيشتري از ديدگاه جهانگردان شهر مقدس مشهد دارد .

پيشنهاداتي نيز در اين تحقيق جهت توجه بيشتر به موارد فوق داده شده است که از جمله آنها برقراري ثبات و امنيت در کشور ، تبليغات مناسب ، سرمايه گذاري لازم در بخش توريسم ، شرکت در نمايشگاه هاي مختلف جهانگردي ، ايجاد سايتهاي اينترنتي ، بهبود کيفيت تسهيلات اقامتي ، ايجاد دفاتر نمايندگي جهانگردي در خارج کشور را مي توان نام برد./105

انتهای پیام/

کد خبر 1388012111