براساس نتايج اين تحقيق هر 4 فرضيه پذيرفته ميشود ، بدين معني که عامل قيمت ، خدمت ، توزيع با صنعت گردشگري شهر مقدس مشهد رابطه دارد و اين رابطه معني دار است .
همچنين يافته هاي تحقيق بيانگر اين است که وضعيت مراکز زيارتي ، اماکن تاريخي و آثار باستاني، تسهيلات اقامتي ، برخورد مسئولان و مردم ، هزينه هاي اقامتي و همچنين ايجاد دفاتر بازاريابي و اطلاع رساني در خارج از کشور ، ميزان تخصص کارکنان آژانسهاي مسافرتي و تبليغات در رسانه ها ، شرکت در نمايشگاههاي مختلف جهانگردي ، ارائه خدمات يا تسهيلات از طريق ايجاد سايتهاي اينترنتي ، اهميت بيشتري از ديدگاه جهانگردان شهر مقدس مشهد دارد .
پيشنهاداتي نيز در اين تحقيق جهت توجه بيشتر به موارد فوق داده شده است که از جمله آنها برقراري ثبات و امنيت در کشور ، تبليغات مناسب ، سرمايه گذاري لازم در بخش توريسم ، شرکت در نمايشگاه هاي مختلف جهانگردي ، ايجاد سايتهاي اينترنتي ، بهبود کيفيت تسهيلات اقامتي ، ايجاد دفاتر نمايندگي جهانگردي در خارج کشور را مي توان نام برد./105
انتهای پیام/