هدف برپايي همايش سنگ‌هاي قيمتي شناخت توان رقابتي ايران است

به گزارش ميراث آريا(chtn) به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي، شهريارآل شيخ وسعت نمايشگاه طلا و جواهر را دو هزار و 400 متر مربع عنوان کرد افزود: 90 درصد شرکت کنندگان را شرکت هاي داخلي و 10 درصد ديگر شرکت هاي خارجي از کشورهاي ترکيه، چين، تايوان و ايتاليا هستند.

معاون اجرايي نمايشگاه بين المللي مشهد ارائه جديدترين توليدات، ماشين آلات و محصولات در صنعت طلا و جواهر، سنگهاي قيمتي و نيمه قيمتي و فراهم آوردن مکاني تخصصي جهت مذاکره مستقيم توليد کنندگان و عرضه کنندگان کالا در اين صنعت را از مهمترين اهداف برپايي نمايشگاه طلا و جواهر عنوان کرد.

اين مقام مسئول بازديد عموم از نخستين نمايشگاه طلا و جواهر در سال 87 را مثبت ارزيابي کرد و گفت: اين نمايشگاه در سال گذشته با استقبال خوبي مواجه شد و تجربه موفقي را بعنوان نخستين دوره کسب کرد که امسال تلاش داريم در دومين نمايشگاه طلا و جواهر، سنگهاي قيمتي و نيمه قيمتي در مشهد بعد تخصصي نمايشگاه را پررنگ تر از سال گذشته جلوه دهيم.

آل شيخ با بيان اينکه برگزاري همزمان نخستين همايش بررسي جايگاه سنگ هاي قمتي و نيمه قيمتي با اين نمايشگاه را افزايش سطح علمي و کيفي آن دانست و افزود : اعتبار برگزاري برخي نمايشگاه ها باحضور متخصصين و دانشگاهيان موجب خواهد شد تا بررسي و نگاه منتقدانه به صنايع و فعاليت هاي مرتبط با آن بدرستي سنجيده و وو موجب شفافيت در تنوير افکار عمومي شود .

وي در ادامه با اظهار به اينکه در نمايشگاه هاي بين المللي در بحث برگزاري نمايشگاه ها همچون طلا و جواهر با مشکلات خاصي روبرو هستند اذعان داشت: برگزاري نمايشگاه طلا و جواهر بدليل تخصصي بودن و همچنين مسائل امنيتي و انتظامي داراي ظرافت هاي خاصي است که ما توانستيم در اولين دوره برگزاري اين نمايشگاه موفق عمل کنيم. /106

انتهای پیام/

کد خبر 1388020652