به گزارش ميراث آريا (chtn) شهردار تهران در اين مراسم با بيان اينکه هر رئيس دولتي طبيعتا يکي از دغدغه هاي اصلي اش اداراه شهر تهران خواهد بود گفت : شهرداري تهران اين قابليت را دارد که اگر دولت حمايت هاي مالي لازم را انجام دهد به گونه اي عمل کند که ديگر پايتخت دغدغه اي براي دولت نباشد .

محمدباقر قاليباف صبح ديروز در حاشيه مراسم بهره برداري از سه ايستگاه جديد خط يک متروي تهران در پاسخ به سوال يکي از خبرنگاران مبني بر اين که مهمترين درخواست شما از دولت آينده در حوزه حمل و نقل چه چيزي است و آيا رايزني با کانديداها دراين مورد صورت گرفته يا نه گفت :\" رايزني با کانديداها در اين زمينه نداشتيم اما شهر تهران تنها متعلق به شهرداري و شهروندان تهراني نيست بلکه نماد مرکزي و فراملي کشور محسوب شده و بدون شک ايراني کوچک است که هر رييس دولتي به طور حتم يکي از دغدغه هايش اداره اين کلانشهر خواهد بود .\"

قاليباف در مورد تحريم هاي اقتصادي ايران و تاثير آن در روند توسعه مترو گفت : \"در حوزه فاينانس تحريم ها تاثيرگذار هستند و مشکلاتي را در اين زمينه به وجود مي آورند اما توان مالي که در داخل کشور وجود دارد مي تواند مشکلات ناشي از عدم تخصيص فاينانس را به حداقل برساند.\"

شهردار پايتخت با بيان اينکه شهرداري به اين قابيلت رسيده که ساخت مترو را در کشور کاملا بومي کند خاطرنشان کرد :\" اگر توجه لازم به توسعه مترو از سوي دولت صورت گيرد و کمک هاي مالي مورد نياز به مترو از بودجه ملي محقق شود با بودجه دولت و همکاري مجلس مي توانيم با سرعت شاهد تکميل شبکه متروي تهران باشيم اما متاسفانه با وجود آنکه کشور در چند سال اخير برخورداري بالايي در حوزه درآمد به خصوص حوزه ارزي داشته آنطور که بايد و شايد از توانايي ها و امکانات براي توسعه مترو استفاده نشده و اعتبارات کافي به اين بخش اختصاص نيافته است.\"

قاليباف با بيان اينکه بر اساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته در تلاشيم خطوط متروي تهران را به 217 کيلومتر برسانيم گفت :\" بايد توسعه خطوط مترو طي 5 تا 7 سال محقق شود که براي اين مهم به کمک دولت نيازمنديم.\"

شهردار تهران همچنين در پاسخ به سوال يکي از خبرنگاران در پاسخ به اينکه چرا ايستگاه هاي افتتاح شده فاقد پله برقي هستند خاطرنشان کرد :\" از آنجا که تعداد پله برقي هاي مورد نياز سه ايستگاه جديد خط 1 مترو تهران زياد بود هنوز پله هاي برقي نصب نشده است اما حداکثر تا 40 روز آينده تمام پله برقي هاي مورد نياز اين استگاه ها نصب خواهد شد.\"

دکتر قاليباف در پايان در مورد همکاري کشور چين در ساخت و توسعه مترو تهران گفت : در بدو آغاز به کار کشور چين کمک هاي زيادي را براي اخت مترو تهران داشت، البته نقش مهندسين ايراني را نيز نبايد در بومي سازي اين صنعت ناديده گرفت.



انتهای پیام/

کد خبر 1388022965