به گزارش ميراث آريا (chtn)اين اتفاق با افتتاح سه ايستگاه جديد متروي تهران و اظهارات شهردار تهران مبني بر پيشرفت سريع مترو همراه شد تا ابهام بزرگي را در مديريت شهري رقم بزند که اگر اوضاع مالي مترو اين‌قدر وخيم است، چطور مترو به اين سرعت پيش مي‌رود.

در حالي که دولت امسال 180 ميليارد تومان به متروي تهران اختصاص داده است. محسن هاشمي که سعي دارد اينطور وانمود کند که کفگير اعتباراتش براي آشپزي در زيرزمين و ساخت مترو مدت‌هاي زيادي است که به ته ديگ خورده در جلسه غيرعلني اخير شوراي شهر از اعضاي شوراي شهر تهران درخواست کمک مي‌کند.

مديرعامل متروي تهران بعد از آنکه از جلسه شوراي شهر بيرون مي‌آيد در پاسخ به سوال خبرنگاران که ظاهرا در اعتبارات مشکلاتي داريد، مي‌گويد: «چون در ابتداي سال هستيم قصد نداريم در مطبوعات شلوغ کنيم». اين اظهارات در حالي شکل مي‌گيرد که 80 واگن جديد و 25 واگن دوطبقه وارد خطوط شده است، خط 3 مترو در اوج هياهوي بي‌پولي شرکاي مترو کليد خورد و هر روز ايستگاه‌هاي جديد افتتاح مي‌شود.‌

در حالي که شهرداري و در راس آن شرکت مترو در هر مجال و هر تريبوني که به دست مي‌آورند، سعي در ا نتقاد نسبت به دولت درباره عملکرد در حوزه حمل و نقل دارند. چندي پيش محمد رويانيان در کسوت رئيس‌ ستاد حمل و نقل و مديريت سوخت ‌ گفت: دولت نهم 5/2 برابر دولت‌هاي گذشته اعتبار به مترو اختصاص داده است.

او ادامه داد: مهم‌ترين اختلاف نظرهاي مالي در مترو بر سر فاينانس است و به دولت مربوط نمي‌شود. وي به نقش مقدم مديريت بر پول اشاره کرد و گفت: لازم است که در مديريت حمل و نقل و انرژي به صورت واحد برنامه‌ريزي انجام شود و در اين برنامه‌ريزي جايگاه ستاد مديريت حمل و نقل و مصرف سوخت کشور به درستي لحاظ شود. او آشکارا گفت: کمک‌هاي دولت به شهر تهران انصافا قابل توجه بوده و هست اما با ماجرا برخورد سياسي شد. نمي‌خواهيم خيلي چيزها را مطرح کنيم که استفاده‌هاي انتخاباتي از آنها شود چون وقتي حرف‌هايي انتخاباتي تلقي شود، ارزش‌شان از بين مي‌رود.

بنابراين نمي‌خواهيم بسياري از مسائل‌ درباره مديريت شهري که گفته شده و بي‌انصافي‌هايي که در حق دولت نهم شده را بازگو کنيم. خسرو دانشجو، سخنگوي شوراي اسلامي شهر تهران درباره اين موضوع چالش برانگيز به ارائه آمار پرداخت« امسال طبق آماري که از دولت داريم مبلغ 180 ميليارد تومان اعتبار به مترو داده شده است».

گويي اين موضوع و کش و قوس‌هاي ميان دولت و شهرداري بر سر پول مترو پاياني ندارد و هرگاه شهرداري با اعتراضات شهروندان روبه‌رو شود توپ انتقادات را به زمين دولت مي‌فرستد و هرگاه ذره‌اي رضايتمندي شکل مي‌گيرد سر و صداي اين‌که «صددر صدهزينه ساخت BRTرا شهرداري پرداخت کرده است» روي خروجي خبرگزاري‌ها قرار مي‌گيرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1388030231