وي خاطرنشان کرد:براساس آنچه به صورت مکتوب در اختيار ما است نخستين استاندارد سازي درهتلهاي ايران مربوط به سال 1346 است، اين استاندارد در سال 1376 يک بار بازنگري مي شود و در سال 1383 نيز استاندارد دوباره اي تدوين شده است.
مديرکل طرح ها و توسعه تسهيلات معاونت سرمايه گذاري سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري گفت: استاندارد قبلي تنها مبتني بر نياز مشتري است و استاندارد نياز مشتري به اصطلاح استاندارد ناظرين گفته مي شود و علت اينکه اين استاندارد وجود داشته است اين است که وظيفه نظارتي بر عهده سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري بوده است.
قدمگاهي افز ود:در حال حاضر اما در بحث احداث و يا بهره برداري، استانداردي وجود ندارد و بهره برداران به صورت سليقه اي درباره اين موضوع رفتار مي کنند.
وي تصريح کرد:استانداردهاي جديدبايد در سه گروه تدوين شود، يک بخش استانداردهاي مربوط به طراحان و سازندگان است که مشخصات مورد نياز براي احداث هتل هاي استاندارد را مشخص ميکند.
قدمگاهي افزود:در تدوين استانداردهاي جديد سازندگان و بهره برداران هتلها هم استانداردهاي خاص خود را دارند و بخش سوم استانداردهاي نياز مشتري است.
مديرکل طرح ها و توسعه تسهيلات معاونت سرمايه گذاري سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري گفت:در تدوين استانداردهاي جديد استاندارد مورد نياز طراحان و سازندگان ،استانداردهاي مورد نياز بهره برداران و استانداردهاي نياز مشتري به روزرساني مي شود و اين به روز رساني با نظر به استانداردهاي روز دنيا است.
قدمگاهي با اشاره به استانداردهاي روز دنيا تصريح کرد: با توجه به تفاوتهاي بومي و اقليمي و فرهنگي در دنيا نمي توان استاندارد واحدي را ارائه کرد اما استانداردها بايد چارچوب واحدي داشته باشد.
قدمگاهي با بيان اينکه استاندارد خط قرمز خطر حساسي است، افزود:درتدوين استاندارد ها بايد حقوق سرمايه گذار و مشتري بايد لحاظ شود.
مديرکل طرح ها و توسعه تسهيلات معاونت سرمايه گذاري سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري درباره وضعيت استاندارد سازي هتل هاي موجود با توجه به تدوين استانداردهاي جديد تصريح کرد: استانداردهايي که دربخش احداث هتل ها تدوين ميشود مربوط به هتل هاي جديد است اما در استانداردها معمولا به هتل هايي که قبلا احداث شده نيز توجه مي کند و راه حل هايي نيز براي استانداردهاي بهره برداري و نياز مشتري ارائه مي شود./105
انتهای پیام/