وي در اين بازديد تصريح کرده بود: شهرداري تهران بايد براي تقويت ستونها و نصب تأسيسات، برنامهريزي کارشناسي شدهاي را در نظر داشته باشد.
شکيب با تاکيد بر اينکه هنگام بازديد از پروژهها نميشود که فقط از کار تعريف کرد، گفته بود: بد نيست که دوستان روند انجام کار را بررسي کنند و ببينند چقدر از انجام کار صورت گرفته و چقدر از آن باقيمانده است.
اما شهردار تهران در واکنش به اظهارات حمزه شکيب مبني بر اينکه زمان اتمام پروژهها بايد واقعبينانه به مردم اعلام شود، گفت: مهر سال جاري اين تونل افتتاح و آماده بهرهبرداري ميشود و مشکلي نيز در زمينه ساخت آن وجود ندارد.
در اين ميان ناصر گودرزوند، قائم مقام معاون فني عمران شهرداري تهران پا را فراتر از اين گذاشت و عنوان کرد: پروژه تونل توحيد شهريور و زودتر از موعد مقرر افتتاح ميشود.
شايد بتوان شتابزدگي مسئولان شهري در اجراي پروژه تونل توحيد را از عوامل بروز اين حادثه در تهران دانست.
به گفته بيادي، نايب رئيس شوراي اسامي شهر تهران ،به تازگي وقتي به شهرداري تهران درباره نواقص موجود تذکر داده ميشود، از سوي شهرداري مقابله وجود دارد و درباره زمان تمام شدن کارها ميگويند ما در زمان مقرر کار را به اتمام ميرسانيم.
اصرار شهرداري تهران بر گفته خود باعث شده است تا زماني که انجام چنين پروژههايي با مشکل مواجه ميشود و حادثهاي اتفاق ميافتد، شاهد اظهار نظرهاي متفاوت و خلاف واقعي در اين زمينه باشيم.
با مرورحادثه تونل توحيد به نوعي با اخباري متناقض روبرو مي شويم ؛ مدير کل روابط عمومي معاونت فني و عمراني شهرداري تهران، عمق حفره ايجاد شده بر اثر اين حادثه را 3 متر و قطر آن را 6 متر توصيف ميکند و علت حادثه را رطوبت ميداند اما مشاهدات، چيز ديگري ميگويد اين حفره عمق 8 متر و قطر بيش از 20 متر دارد.
کارگران حاضر در صحنه نيز عنوان ميکنند بيل مکانيکي که زير زمين کار ميکرده و عامل وقوع اين حادثه بوده ، به همراه رانندهاش در زير آوار مانده است اما سايت خبري شهرداري تهران (سما) با درج مصاحبهاي از مدير عامل سازمان مهندسي و عمران شهر تهران ريزش تونل توحيد را تکذيب ميکند. با اين حال دقايقي بعد نصرآزاداني در گفتوگو با خبرگزاري فارس با بيان اينکه قدري از خاک به تونل توحيد نيز ريزش کرده است به طور ضمني ريزش بخشي از تونل توحيد را تأييد ميکند.
در همين حال معمار ،مدير کشيک اورژانس تهران اعلام ميکند که اين حادثه 5 مصدوم داشته که يکي ازاين مصدومان، راننده بيل مکانيکي بوده و متاسفانه جان خود را از دست داده و يک نفر ديگر از مصدومان به بيمارستان امام خميني (ره) منتقل شده و 3 مصدوم ديگر نيز در محل حادثه به صورت سرپايي درمان شدهاند.
در اين شرايط، تشکر؛ مدير روابط عمومي سازمان آتشنشاني تهران در پاسخ به اينکه آيا مأموران آتشنشاني راننده بيل مکانيکي را از تونل خارج کردهاند يا خير در اظهار نظري عجيب ميگويد: تونل ريزش نکرده است و من خبري از بيل مکانيکي که در آوار مدفون شده باشد ندارم. تنها يک موتور سوار به داخل حفره سقوط کرده است که مأموران آتشنشاني به کمک وي رفتهاند. اگر فرد ديگري گفته که شخصي در زير آوار جان خود را از دست داده برويد از همان منبع خبري سوال کنيد.
در حاليکه آتشنشاني تهران از مدفون شدن راننده بيل مکانيکي اظهار بياطلاعي ميکند، محمد دهقانپور رئيس اورژانس تهران بي خبر از اظهارات مسئولان آتشنشاني، خبر فوت اين راننده را تأييد ميکند.
اين تنها يک حادثه ناشي از ايجاد توسعه در فضاي شهري تهران بوده است حادثهاي که شايد اگر از همان ابتدا علت واقعي آن اعلام ميشد هيچ گاه مسئولان به ضد و نقيضگويي در اظهاراتشان معترف نميشدند، اظهارات متناقضي که اولين شائبهاي را که به ذهن هر مخاطبي روانه ميکند به سرانجام رساندن شتابزده پروژههاي شهري در اين کلانشهر است.
اين در حالي است که دليل ساخت تمام اين پروژه ها راحتي وآسايش شهروندان اعلام مي شود اما از گفتن حقيقت ماجرا به همان شهروندان سرباز مي زنند.شايد هم بهتر باشد تمرکز را از بخش تبليغات به بخش فني منتقل کنند./100
انتهای پیام/