اين خيابان که قرار بود از 23 مردادماه از سوي شهرداري يکطرفه شود به علت حضور مديران ارشد حمل و نقل و ترافيک شهرداري در جلسه وزارت کشور که در مشهد برگزار شد به تعويق افتاد.

يکطرفه شدن اين مسير 6 کيلومتري بخشي از اجراي طرح راه اندازي مسير ويژه اتوبوسهاي تندرو در اين خيابان است که تا ابتداي پائيز قرار است توسط شهرداري تهران عملياتي شود.

پيش از اين معاون حمل ونقل و ترافيک شهرداري تهران از راه اندازي چهارمين خط BRT از تجريش تا راه آهن در تهران خبر داده بود.

تشکري هاشمي ، معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران نيز در خصوص اين طرح گفت: اين طرح به منظور افزايش 30 درصدي سرعت اتوبوس ها و افزايش 60 درصدي ظرفيت جا به جايي مسافران ناوگان اتوبوسراني و همچنين کاهش زمان سفر مسافران اتوبوس شهري اجرا مي شود.

وي درباره مسيرهاي جايگزين از پارک وي تا ميدان ونک وضيح داد:
مسير اول \"پارک وي ـ شهيد چمران ـ يادگار امام ـ سئول ـ شيهد خدامي ـ ميدان ونک\"
مسير دوم \"پارک وي ـ شهيدان چمران ـ ملاصدرا ـ خيابان ونک ـ ميدان ونک\"،
مسير سوم \"پارک وي ـ شهيد مدرس ـ آفريقا ـ ميدان ونک\" و
مسير چهارم \"پارک وي ـ شهيد مدرس ـ شهيد حقاني و ميدان ونک\" هستند.
معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران تاکيد کرد: مسيرهاي جايگزين از ميدان ونک به خيابان شهيد بهشتي و پس از آن تا ميدان وليعصر شامل:
مسير اول\"ميدان ونک ـ ملاصدرا ـ کردستان ـ شهيد گمنام ـ فاطمي ـ ميدان وليعصر\"،
‌مسير دوم \"ميدان ونک ـ شهيد حقاني ـ ‌گاندي ـ خيابان شهيد خالد اسلامبولي ـ شهيد بهشتي ـ ميدان وليعصر\" و مسير سوم \"ميدان ونک ـ شهيد حقاني ـ آفريقا ـ آرژانتين ـ شهيد احمد قصير ـ شهيد بهشتي و ميدان وليعصر\" است.

نايب‌ رييس شوراي اسلامي شهر نيز در اين باره اظهارکرد: برخلاف برخي جوسازي‌هاي صورت گرفته، شوراي شهر با افزايش سرويس‌دهي اتوبوسراني به شهروندان در خيابان ولي‌عصر مخالف نيست.

حسن بيادي با اشاره به اين که تاکنون خطوط اتوبوس‌هاي تندرو توانسته مورد قبول مردم باشد، گفت: درباره احداث خط ويژه در خيابان وليعصر حدفاصل خيابان شهيد بهشتي تا پارک‌وي مخالف نيستم و در اين راستا شهرداري و شوراي شهر هيچ گونه اختلافي با هم ندارد و قرار است با هماهنگي مشترک تقويت شود.

وي در پاسخ به اين پرسش که مسوولان شهرداري تهران تاکيد دارند، در خيابان ولي عصر تنها همان خط ويژه که از قبل وجود داشته، تقويت شده و در مسيرهايي که خط ويژه وجود ندارد ادامه پيدا کند، اظهار کرد: احداث خط تندروي اتوبوس در اين خيابان در راستاي سرويس‌دهي بيشتر به شهروندان است.

نايب رييس شوراي شهر تهران در پايان در مورد يک طرفه شدن خيابان ولي عصرگفت: مطمئنا يک طرفه شدن اين خيابان مي‌تواند در کاهش ترافيک مسير مذکور کمک کند، اما مسوولان راهنمايي و رانندگي بايد يکي از مسيرهاي موازي با آن را هم به سمت جنوب يک طرفه کنند. /100

انتهای پیام/

کد خبر 1388052713