کسبه خيابان وليعصر با اعتراض در شوراي شهر تهران اعلام کردند که به دليل يکطرفه شدن خيابان وليعصر در يک هفته گذشته 700 درصد از درآمدهاي ما کاهش پيدا کرده است و به دليل حذف پارکينگهاي دوطرفه براي جابجايي بار دچار مشکلاتي شدهايم.
بر اساس اين گزارش کسبه محدوده خيابان وليعصر در نامه اعتراضآميز خود به شوراي شهر تاکيد کردند که شوراي شهر بايد فاجعهاي که از نظر اقتصادي و حتي اجتماعي به وجود خواهد آمد را تصور کنند.
بر اساس اين نامه کسبه خواستار صدور دستور توقف عمليات اجراي خط چهار بيآرتي و تغيير جهت حرکت خودروهاي عبوري در طول خيابان وليعصر شدند.
اين در حالي است که محمدهادي ايازي سخنگوي شهرداري تهران در حاشيه جلسه ديروز شوراي شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران در مورد اعتراض کسبه وليعصر مقابل شوراي شهر تهران تاکيد کرد: شوراي ترافيک يکطرفه کردن خيابان وليعصر از جنوب به شمال را تصويب کرده و تمام کارها بر اساس مصوبه در حال انجام شدن است. مسلما در جريان انجام هر اقدام ترافيکي عدهاي ناراضي هستند اما به دنبال چنين نارضايتيهايي نبايد انتظار حل شدن بحران ترافيک را داشته باشيم.
ايازي تصريح کرد تمام کارشناسان بحث يکطرفه کردن خيابان وليعصر را طي شش ماه بررسي کردند و مطابق با بررسي و نظر مثبت آنها اين طرح اجرا شده است که به طور حتم مشکلاتي هم در مرحله اجراي پروژه براي مغازهداران به وجود آمده است.
سخنگوي شهرداري تهران با بيان اينکه متضرر شدن مغازهداران خيابان وليعصر به دليل يکطرفه شدن اين خيابان طبيعي است گفت: نبايد اصل کار با توجه به چنين اعتراضاتي متوقف شود و اصل پروژه آنچنان اهميت دارد که حتي جابجايي دو جايگاه بنزين چندان اهميت نداشته باشد. او در برابر واکنش منفي خبرنگاران نسبت به يکطرفه شدن خيابان وليعصر به يک اصطلاح مهندسي اشاره کرد و يادآور شد: مطابق با اصطلاحات مهندسي طرح و اجرا در پروژههاي عمراني امري طبيعي است به طوري که در زمان طراحي اجرا هم صورت ميگيرد.
ايازي همچنين امنيتي بودن اين پروژه را قبول نکرد و گفت: بسيار طبيعي است که در خلال اجراي کارها اشکالاتي وجود داشته باشد اما با توجه به مهم بودن اصل پروژه نبايد کل کار را متوقف کرد.
ايازي در پاسخ به اظهارات خبرنگاري که گفت مردم بايد اولويت را خودشان تشخيص دهند و اگر اجباري در کار باشد نامش اولويت نيست، بيان داشت: اولويت با ناوگان حمل و نقل عمومي است، کسي که مي خواهد از خودروي شخصي استفاده کند بايد پذيراي تحمل ترافيک بيشتر نيز باشد. شهروندان نيز همين موضوع را از ما مي خواهند. اولويت حمل و نقل تهران با ناوگان عمومي است. وي با بيان اينکه همه کار را در ترافيک تهران بايد فداي حمل و نقل عمومي کنيم، افزود: اولويت شهرداري توسعه حمل و نقل عمومي است.
مشاور عالي شهردار تهران با اشاره به پمپ بنزين هاي خيابان وليعصر(عج) و اين که که هر کاري که اجرا شود ممکن است اشکالاتي درآن پيش بيايد، گفت: پمپ بنزين خيابان توانير و ميرداماد نيز از اين دست است و بايد اشکال را برطرف کرد. اين موضوعات شناسايي شده و هم اکنون در شوراي ترافيک شهرداري در دست بررسي است.
ايازي اضافه کرد: پمپ بنزين در اولويت اصلي پروژه قرار نمي گيرد. اصل پروژه آنقدر با اهميت است که جابه جا کردن پمپ بنزين و تغيير مسير آن آنقدرها داراي اهميت نيست.
سخنگوي شهرداري تهران همچنين در پاسخ به پرسشي مبني بر آنکه تمام ارگانها از جمله سازمان آب و فاضلاب و شهرداري تهران شهرداري را در نشست تونل توحيد مقصر اعلام کردهاند اما شهرداري همچنان در موضع مقصر نبودن خود پافشاري ميکند گفت: کجا اعلام کردهاند که شهرداري در نشست تونل توحيد واقع در خيابان نواب مقصر است؟ تونل توحيد بعد از 27 ماه عمليات اجرايي در آستانه افتتاح دچار يک حادثه کوچک شده، واين دقيقا به اين دليل است که پروژه تونل توحيد بزرگترين پروژه مديريت شهري کشور است به واسطه قنات نشست کرده و ارتباطي با تونل نداشته است.
او در ادامه در برابر اين پرسش که از شهرداري انتظار داشته به واسطه نشست تونل توحيد از مردم عذرخواهي کند، يادآور شد: شهرداري هميشه از کاري که باعث آزار و اذيت مردم شده عذرخواهي کرده اما رفتارهاي فعلي با تونل توحيد ناشايست است./
100
انتهای پیام/