معماري پل هاي عابرپياده ناهمگون است

به گزارش ميراث آريا(chtn) مشاور طراح و معماري در نشست هم انديشي \"ساماندهي پيادگان درشهر\"با بيان اين مطلب افزود: در نقاطي که شبکه پياده و سواره با يکديگر تداخل مي کنند قاعدتاً بايد عبور سواره و پياده از نظر زماني يا مکاني جدا شوند تا هر يک با فراغ بال و بدون خطر عبور کنند.

گيتي اعتماد درادامه خاطرنشان کرد:اين درحالي است که در شهرهاي بزرگ حتي در شهرهاي کوچک عملاً اين جدايي صورت نگرفته و گذشتن از عرض يک خيابان درمحل تقاطع يا از روي خط کشي‌هاي عابر پياده خطر جاني به همراه دارد.

وي با بيان اين‌که نوار خط کشي پياده در تقاطع و خيابان‌ها در بسياري از موارد به جوي پهني بدون وجود پل منتهي مي‌شود تصريح کرد: بنابراين رسيدن به پياده رو مقابل بدون گذراندن مسافتي در امتداد و کنارسواره رو در بين ماشين هاي پارک کرده يا در حال حرکت غيرممکن است.

اعتماد در ادامه بيان داشت: پل عابرپياده در بزرگراه ها بسيارکم و فاصله آنها بسيار زياد است و دربسياري از مکان ها نيز حتي يک پل نيز و جود ندارد براين اساس عبور از پل مستلزم مقدارزيادي پياده روي است.

وي با اشاره به اين که عبور از پل هاي عابرپياده امن نيست اظهارداشت: معماري پل هانيز نامناسب بوده و در بسياري از موارد پله ها حتي يک پاگرد براي مکث و استراحت افراد مسن ندارد و به ويژه رامپ هاي فلزي آن در هنگام بارندگي ليز و خطرساز است.

به گفته اين مدير عامل مشاور طراح و معماري ؛عبور پياده ها در شب با وجود اختلاف سطح پياده روها با توجه به روشنائي ناکافي و گاه تاريکي مطلق مشکل است.

وي يادآورشد: براي حل اين معضل شهري روبه افزايش به ممارست ،کارفرهنگي و آموزش به پياده ها و رانندگان از طريق رسانه ها به ويژه براي کودکان و نوجوانان و کاراجرائي نياز است.

وي با بيان اين که براي بررسي عبور ومرور پياده به دو عامل اصلي اين شبکه بايد توجه شود افزود: اين دو عامل معابر پياده و تقاطع ها در شبکه سواره هستند.

اعتماد اظهارداشت: درمواردي که معابر پياده عريض بوده اند نيز با عوامل گوناگوني ازجمله محصولات عرضه شده واحدهاي تجاري ،مصالح ساختماني بناهاي در حال ساخت ،تخصيص کل پياده رو مقابل يک قطعه زمين به کارگاه ساختماني ،پارک ماشين ،تبديل کل پياده رو به باغچه اشغال شده اند./119

انتهای پیام/

کد خبر 1388061914