ارتقا کيفي خدمات وابسته به آموزش است

شهرام علي‌محمدي در گفتگو با ميراث‌‌آريا(chtn) با تاکيد بر لزوم اسفاده از نيروي آموزش ديده در مراکز گردشگري، گفت:در اين رابطه پيش از اين بخش نامه‌اي به تمامي تاسيسات و موسسات گردشگري استان ارسال شده بود.

معاون گردشگري استان تهران تاکيد کرد: در آينده به هيچ عنوان به هيچ يک از تاسيسات گردشگري استان اجازه نخواهيم داد از نيروي آموزش نديده استفاده کنند.

وي افزود: تمامي کارکنان تاسيسات و موسسات گردشگري اعم از هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها، مهمانپذيرها، سفره‌خانه‌هاي سنتي، واحدهاي پذيرايي بين‌راهي و دفاتر خدمات مسافرتي بايد از آموزش‌هاي لازم و مرتبط بهره مند باشند.

علي‌محمدي تصريح کرد:آموزش مبنايي براي بالا بردن سطح کيفي خدمات ارائه شده در تاسيسات و موسسات گردشگري است و بسياري از موانع و مشکلات موجود در اين زمينه را برطرف مي‌کند.

معاون گردشگري استان تهران گفت: آئين‌نامه مصوب هيات وزيران نيز الزام دارد که تمامي کارکنان تاسيسات گردشگري از آموزش‌هاي لازم در حيطه وظايف‌ کاري برخوردار باشند.

علي‌محمدي ادامه داد: چنانچه مبحث آموزش و اهميت پرداختن به آن در مراکز و تاسيسات گردشگري نهادينه شود بسياري از مسائل حاشيه‌اي در بحث نظارت به خودي خود بر طرف شده و کاهش پيدا مي‌کند و از بار مسئوليتي سازمان ميراث‌فرهنگي و گردشگري استان نيز کاسته مي شود.

وي ادامه داد: سياست سازمان نيز بر همين مبنا استوار است که از طريق واگذاري امور به بخش خصوصي مرتبط و دست اندرکار مانند اتحاديه ها و انجمن ها در راستاي رسيدن به اصل44 قانون اساسي حرکت کند.

علي‌محمدي يادآور شد: اين امر موجب مي‌شود تا بار نظارتي سازمان کمتر شده و از اين طريق سازمان مي‌تواند از بدنه کارشناسي خود براي سياست‌گذاري و ايجاد زيرساخت‌ها استفاده کند.

اين مقام مسئول در معاونت گردشگري استان تهران يادآور شد: اين امر مي‌تواند در اشاعه فرهنگ گردشگري و ترويج و رونق گردشگري تاثيرگذار باشد./115

انتهای پیام/

کد خبر 138806304