لطفي زاده با بيان اين که پيشنهاد شهرداري تهران در سال 88 براي يارانه قطار شهري 48 ميليارد تومان بود و طبق اظهارات مديرعامل شرکت بهرهبرداري راهآهن شهري تهران و حومه (مترو) بايد در نيمه اول سال پرداخت ميشد، اضافه کرد: اين اظهارات و مصوبه شوراي شهر تهران در مورد مبلغ يارانه بليت اتوبوس و مترو براي دولت الزامآور نيست و در شرايط کمبود اعتبار دولت تنها 30 ميليارد تومان اعتبار براي اين براي کل يارانه سال 88 مترو تهران اختصاص يافته است.
لطفيزاده تصريح کرد: دولت تلاش ميکند با توجه به نظر مجلس شوراي اسلامي نسبت به توسعه حمل و نقل عمومي و مترو ترتيباتي را در راستاي افزايش اعتبار مترو داشته باشد.
با اين حال مدير عامل شرکت بهرهبرداري متروي تهران، با تاکيد بر اين که سال گذشته 17 ميليارد تومان بابت يارانه بليت مترو پرداخت شد و دولت 13 ميليارد تومان از سال گذشته براي بليت مترو بدهکار است گفت: پيشنهاد ما پرداخت 24 ميليارد تومان براي يارانه بليت مترو در شش ماهه اول امسال بوده است تا بخش قابل توجهي از مشکلات مترو برطرف شود.
جعفر ربيعي تاکيد کرد: چنانچه کل مبلغ اختصاص يافته براي يارانه بليت مترو تهران در سال 88، 30 ميليارد تومان باشد، باز هم ما قانعيم و از وزارت کشور تشکر ميکنيم.
ربيعي با بيان اين که چنانچه دولت همين مبلغ را نيز به طور کامل و بموقع به مترو پرداخت کند، باز هم بخش قابل توجهي از مشکلات مترو برطرف خواهد شد، ادامه داد: مبناي عمل مترو به عنوان زيرمجموعه شهرداري تهران نظر شوراي شهر تهران است و بر همين اساس نيز اظهار نظر و اعلام نياز ميکنيم.
وي بيان کرد: مجموعه دولت بايد توجه داشته باشد که خواسته مترو بيش از حد توان آن نيست و اين ميزان اعتبار درخواست شده با توجه به حجم سفرهاي صورت گرفته و متقاضي قابل توجه به سوي مردم بوده است.
100
انتهای پیام/