لطفيزاده با اشاره به 230 ميليارد تومان اعتبار در قانون بودجه براي مترو، افزود: متروي تهران نبايد به گونهاي برخورد کند که مستقل از کل کشور است، اگر منابع دولت محقق نشود، محل ديگري نيز براي تامين اعتبارات وجود نخواهد داشت، بنايراين نبايد مترو تهران با ايجاد حساسيت فاصله بين دولت و شهرداري ايجاد کند.
وي تصريح کرد: در قانون بودجه جايي براي استثناء وجود ندارد و مترو کلانشهرها از جمله مترو تهران از بودجه دولت و شهرداريها استفاده ميکند و هيچ محل درآمدي ندارد و اين که مترو تهران با جايگاه رسانهاي، توقعهايي را در جامعه ايجاد ميکند کار درستي نيست. اگر دولت اعتبار داشته باشد، اختصاص ميدهد، اما اگر روزي پول نداشت و يا اعتبارات کم بود نبايد مورد اتهام قرار گيرد، چراکه دولت پروژه را براي مترو تعريف ميکند و پيشنهاد را نيز خود ميدهد.
لطفيزاده گفت: اگر به ايدهال هر دو طرف نميرسيم به اين دليل است که منابع کافي در اختيار نداريم.
ويدر ادامه در مورد تحويل نگرفتن اتوبوسهاي جديد گازسوز به دليل مشکلات جايگاههاي سوخت از سوي اتوبوسراني، افزود: موضوع مشکلات جايگاههاي گازسوز اتوبوسها دغدغه دولت و شهرداريها بوده، به همين دليل از دو ماه گذشته در يک برنامه زمانبندي شده قرار است، تمامي جايگاههاي اختصاصي اتوبوسهاي گازسوز با هماهنگي شرکت گاز خودرو، شهرداريها و دولت بازسازي شود.
وي از ايجاد 3 جايگاه جديد ازسوي شرکت گاز خودرو در زمينهايي که شهرداري تهران مي دهد خبر داد و
گفت: بازسازي جايگاهها در تهران زمان زيادي صرف ميکند و اميدواريم تا پايان آبان ماه تمامي جايگاههاي گازسوز تکميل شود.
لطفيزاده در مورد احتمال عدم پذيرش اتوبوسهاي گازسوز جديد از سوي اتوبوسراني تهران، تاکيد کرد: اين مساله در سطوح مختلف از جمله معاونت حملونقل و ترافيک شهرداري تهران حل شده و ما نيز پذيرفتهايم که اتوبوسراني تهران در مورد اتوبوسهاي گازسوز مشکلات زيادي دارد.
دبير شوراي عالي ترافيک کشور از توافق با شهرداري تهران برسهم اتوبوسهاي گازسوز شهر تهران تا 50 درصد خبر داد و گفت: با تحويل اين سري از اتوبوسهاي گازسوز واگذار شده به شهر تهران سهميه امسال شهرداري تمام مي شود.
وي گفت: با توقف تحويل اتوبوسهاي گازسوز به شهر تهران و تحويل اتوبوسهاي ديزلي با مشکل پلاکگذاري اتوبوسهاي ديزلي که منع قانوني دارد، مواجه ميشويم، که اين مساله را بايد از طريق تعامل حل کرد.
دبير شوراي عالي ترافيک کشور در مورد برخي معافيتهاي گمرکي براي واردات اتوبوسهاي خارجي توسط شهرداري تهران تصريح کرد: دولت نسبت به تامين اتوبوسهاي شهرداري تهران تعهد دارد، اما اين که شهرداري تهران مازاد تعهدات دولت خريد انجام ميدهد، براي دولت هيچ الزامي بهوجود نميآورد و شهرداري تهران نبايد توقع اضافي داشته و بايد پرونده کمک دولت براي اتوبوسهاي خارجي خريداري شده ازسوي شهرداري تهران بسته شود.
100
انتهای پیام/