مشاور سابق شوراي عالي ترافيک کشوردرگفت وگو خبرگزاري ايسنا با با بيان اين که مترو تجربه 10 ساله خود را با موفقيت پشت سر گذاشته، گفت: در فضاي کمبود اعتبارات شروع سيستمهاي تجربه نشده، اشتباه است.
وي با بيان که مترو تجربه 10 ساله و جواب پس داده در تهران است، يادآور شد: روي آوردن به سيستمهاي ديگر حمل و نقل در حالي که اثرگذاري و مفيد بدون آن هنوز تجربه نشده در شرايط حاضر اشتباه و دور از واقع بيني است.
وي با اشاره به اظهارات اخير دبير شوراي عالي ترافيک کشور در مورد اولويت دادن به پروژههاي نيمهکاره قطار شهري در شرايط کمبود اعتبارات، اضافه کرد: به نظر ميرسد مسوولان در حوزههاي مرتبط شهري از نگاه جناحي و جزيرهاي خارج و به فضاي علمي و منطقي نزديک شدهاند، چرا که واقعيتها و تجارب جهاني قابل تعميم هستند و در بسياري موارد نيازي به تجربه مجدد ندارند.
شهيدي با بيان اينکه مسوولان شهري پيش از اين بارها همين استدلالها را مطرح ميکردند، گفت: امکانسنجي و شناسايي نيازها بويژه در کلانشهرها، پرهيز از اقدامات بدون برنامه و اولويت دادن به پروژههايي با کارايي بالا در عين ايجاد تسهيل در شرايط زندگي مردم زمينه استفاده بهينه از منابع محدود موجود را فراهم ميکند.
مشاور سابق شوراي عالي ترافيک در دوران مسووليت دبيران قبلي اين شورا خاطرنشان کرد: براي تبديل صفر به يک، سالهاي سال تلاش لازم است و حالا براي تبديل يک به 10 زمان کمتري صرف ميشود و در سيستم حمل و نقل ريلي مترو اين امتحان 10 ساله را پس داده و در شرايط موجود نبايد زمينههاي تسهيل کار براي مترو را صرف تجربه سيستمهاي ديگري کرد.
اين در حالي است که خبرگزاري مهر وابسته به سازمان تبليغات اسلامي سخنان شهيدي را اين گونه آورده است : ((وي با تأکيد بر اين که متأسفانه با مسئله حمل و نقل شهري تهران به عنوان موضوعي کاملاً اجرايي و خدماتي برخورد سياسي ميشود، اضافه کرد: در همه جاي دنيا شتاب تقاضا در حوزه ترافيک از عرضه آن بيشتر است ولي ترافيک آنها مانند تهران اين قدر کور نميشود چرا که با موضوع ترافيک مثل کشور ما سياسي برخورد نميکنند)).
100
انتهای پیام/