تشکري هاشمي با بيان اينکه به لحاظ قانوني تاکسي ميتواند در مالکيت هر فردي باشد، افزود: در عين حال خدماترساني براي حمل و نقل عمومي توسط راننده و يا مالک تاکسي از اهميت ويژهاي براي مديريت شهري برخوردار است.
وي افزود: چنانچه راننده تاکسي دو شغله از تاکسي تنها به عنوان وسيله شخصي، عبور از محدوده طرح ترافيک و يا استفاده از سهميه سوخت استفاده کند، از چرخه حمل و نقل عمومي خارج شده و با اين افراد برخورد قاطع صورت ميگيرد.
اين سخنان در حالي مطرح مي شود که اين مساله پيش از واگذاري تاکسي به اشخاص بايد در نظر گرفته شود و پي از احراز مالکيت دارنده با عوارضي که پرداخت مي کند سهم حضور خود در محدوده طرح ترافيک را دريافت مي کند.
تشکري هاشمي با بيان اينکه تا کنون بخش قابل توجهي از رانندگان تاکسي دو شغله متخلف شناسايي و به مراجع مربوطه ارجاع شدهاند، اظهار کرد: در مورد اين گروه از رانندههاي تاکسي متخلف نيازمند قوانين محکمتر و قاطعيت در اجراي قوانين هستيم.
معاون ترافيک شهردار تهران با بيان اينکه شناسايي رانندگان تاکسي دو شغله توسط گروههاي بازرسي تاکسيراني و استعلام از دستگاههاي اجرايي انجام شده و مشکلي در اين زمينه وجود ندارد، اظهار کرد: دو شغله بودن ايراد و تخلف محسوب نميشود مگر اينکه راننده تاکسي از خودرو براي مقاصدي بجز حمل و نقل عمومي و جابجايي مسافر استفاده کند.
وي با رد آمار اعلام شده توسط ستاد ساماندهي مسافربرهاي شخصي در خصوص رانندگان تاکسي دو شغله خاطرنشان کرد: مشخص نيست که اين آمار بر اساس چه اطلاعاتي بدست آمده در عين حال آمار اعلام شده مربوط به کل کشور است.
تشکري هاشمي به ايسنا گفت: بر اساس مصوبه شوراي شهر تهران و اساسنامه تاکسيراني، دو شغله بودن در حالتي که تاکسي فعال باشد ايراد و تخلف محسوب نميشود، در عين حال شرکتهاي خصوصي در حال حاضر فعال هستند که بيش از يکصد دستگاه تاکسي را در اختيار و تملک خود دارند و مهم فعال بودن اين تاکسيها در طول شبانهروز است که يا توسط راننده و يا مالک تاکسي انجام شود.
وي در عين حال يادآور شد که هنوز مشکل شناسايي بخش قابل توجهي از رانندگان دو شغله به قوت خود باقي است و سازمانها و نهادهاي دولتي در شناسايي آنها بايد نهايت همکاري را داشته باشند.
به نظر مي رسد سخنان شهرداري به اين منظور بيان مي شود که رانندگان دوشغله تاکسي ها براي جلوگيري از برخورد در سطح شهر گردش نکنند.اين مساله باعث کم شدن تاکسي ها شده وشهروندان ناچار از استفاده از ديگر وسايل حمل و نقل عمومي هستند و شهرداري اين مساله را استقبال شهروندان تلقي کرده وطرح هايي نظير يک طرفه کردن خيابان وليعصر را دوباره اجرا کند.
100
انتهای پیام/