به گزارش ميراث آريا(chtn) اين خط که پنج فاز اجرايي آن از سال 89 تا سال 93 در پنج سال متوالي به بهره‌برداري مي‌رسد، از بزرگراه آزادگان در جنوب غرب تهران آغاز شده و با گذر از ميدان راه آهن در امتداد خيابان ولي عصر (عج) وارد خيابان شهيد بهشتي مي‌شود.

بر اساس اين گزارش، اين خط با ورود به چهارراه قصر (تقاطع شريعتي و شهيد قدوسي) به طرف بزرگراه شهيد صياد شيرازي حرکت کرده و با تغيير به سمت شمال به بزرگراه شهيد بابايي مي‌رسد و پس از گذر از ميدان نوبنياد از طريق بزرگراه لشگرک به ازگل منتهي مي‌شود.

بنا براين گزارش ،خط مذکور در مسير خود جا به جايي مسافران از ميدان‌هاي مهمي نظير راه آهن، منيريه، ولي عصر (عج) و نوبنياد و 7 بزرگراه اصلي از جمله آزادگان، شهيد سعيدي، رسالت، شهيد زين‌الدين، شهيد صياد شيرازي، شهيد بابايي و لشگرک عبور مي‌کند.

بنابراين گزارش در اين خط سه راهي و تونل ارتباطي خط 3 به خط 4 پيش‌بيني شد، ضمن آن که خط مذکور داراي يک پارکينگ قطار، يک پايانه و يک تعميرگاه است و متوسط فاصله بين ايستگاه‌هاي آن 1200 متر در نظر گرفته شده و داراي يک تونل رفت و برگشت است و دو خط آن به صورت مستقل عمل مي‌کند.

اين گزارش اضافه مي‌کند: قطارهاي اين خط با ظرفيت 8 واگن، 1480 نفر گنجايش خواهند داشت که حداکثر سرعت آن‌ها 80 و متوسط سرعت آن‌ها 35 کيلومتر در ساعت پيش بيني شده و ظرفيت جا به جايي مسافر در يک جهت حدود 45 هزار نفر تخمين زده مي‌شود.

در همين حال شهرداري تهران اعلام کرده است:در صورت برخورداري مترو از حمايت‌هاي مالي دولت، انتظار مي‌رود فاز نخست خط 3 مترو سال آينده مورد بهره‌برداري قرار گيرد./100

انتهای پیام/

کد خبر 1388072722