يحيي رحمتي تصريح کرد: جايگاه هنرهاي سنتي و صنايعدستي تنها به عنوان بخشي از ميراث تاريخي و فرهنگي کشورمان قابل اهميت نيست بلکه اين عرصه در طول تاريخ حامل پيامهاي مختلفي بوده است.
وي با اشاره به اينکه صنايعدستي با تکيه بر بعد انتقال پيام يک رسانه است، اظهار داشت: اين رسانه برخلاف ساير رسانهها در طول تاريخ هميشه خود به سوي مخاطبانش رفته است.
مدير کل حفظ و احياء ادامه داد: در اين وجه صنايعدستي برخلاف ميراث فرهنگي و گردشگري است که مخاطبان خود به سمت و سوي آنها حرکت ميکنند.
رحمتي با بيان اينکه صنايعدستي قابليت انتقال و جابجايي به عنوان يک اثر فرهنگي را همراه با مخاطب خود دارد، گفت: اين در حالي است که ميراث فرهنگي و گردشگري ما قابليت انتقال و همراهي با مخاطب خود را ندارند.
اين مقام مسئول در ادامه اظهار داشت: يکي از بزرگترين مشکلات ما نبود امکانات کافي براي فرهنگسازي استفاده از صنايعدستي است.
وي اضافه کرد: کاربردي شدن هنرهاي سنتي و صنايعدستي قبل از هر چيز نيازمند معرفي صحيح و عملياتي است چنانکه مخاطبان خارج از کشور نيز جايگاه حقيقي اين توليدات را درک کنند.
يحيي رحمتي ياد آور شد: اگر رسانههاي برون مرزي چون شبکه جهاني جام جم در اين فرهنگ سازي با اين معاونت همراه شوند فرهنگسازي براي صنايع دستي و هنرهاي سنتي جلو ميافتد./111
انتهای پیام/