وي ادامه داد: مردم همچنان ناراضياند و همچنان معضل جدي بافتهاي فرسوده که آسيبهاي احتمالي آن معضلات ملي ايجاد خواهد کرد باقي است.ضمن اينکه رفع اين مشکل به گونهاي نيست که بگوييم شهرداري ميتواند به تنهايي آن را رفع کند.
بيادي گفت: توان شوراي شهر و شهرداري بيشتر از اين نيست و اين امر نيازمند خرد جمعي کشور است.
وي گفت: آنچه آمار نشان ميدهد اين است که مردم بايد براي رفع اين معضل اقدام کنند اما در صورتي که شرايط برايشان هموار شود، ميتوانند اين معضل را حل کنند.
نايب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران تصريح کرد: با توجه به بافت تاريخي که تهران دارد، براي حفظ اين هويت تاريخي به مشارکت مردم احتياج داريم.
وي گفت: عليرغم همه توهينها و بيمحبتيهايي که روز جمعه به ما شد، بايد بگويم مردم حق دارند چرا که آنها دستشان به کسي نميرسد و هر مسئولي را که ميبينند اعتراض خود را به آن اعلام ميکنند.
بيادي تأکيد کرد: در رفع اين معضل تقويت شورا ياريها بسيار موثر است و ميتوانند فعاليتهاي سازندهاي در اين زمينه با کمک ساکنان محل خود انجام دهند.
وي تصريح کرد: در جلسه امروز شورا رسول خادم، رئيس کميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر تهران به ارائه گزارشي در ارتباط با بررسي مجوز دريافت بخشي از مطالبات سازمان بازنشستگي شهرداري تهران از موسسه مالي و اعتباري انصار در طرح پيوند آسماني پرداخت.
وي افزود: در شوراي دوم قراردادي با صندوق انصار منعقد شد تا براساس آن وامي بدون بهره در اختيار زوجهاي جوان قرار گيرد اما به دليل اختلافات جزئي که بين صندوق انصار و شهرداري تهران به وجود آمد قرار شد ادامه اين کار به عهده موسسه مالي و اعتبار شهر قرار گيرد.
وي با بيان اينکه 60 هزار زوج در اين صندوق براي دريافت وام ثبتنام کردهاند گفت: به دليل اختلاف آمار و اطلاعات در گزارش شهرداري تهران و کميسيون برنامه و بودجه شورا قرار شد تا دو هفته ديگر اين موضوع بررسي و اختلافات آن مختومه شود چرا که درصدي از وامگيرندگان به دلايل مختلف از جمله مشکلات مالي وام خود را تسويه نکردهاند و بايد درباره آنها تصميمگيري شود.
به گفته بيادي ما ميخواهيم با ساماندهي اين طرح آن را ادامه دهيم.
بيادي همچنين در پاسخ به پرسشي مبني بر اينکه علت تاخير سرفاصلههاي قطار تهران و حومه چيست و آيا عمدي در آن است؟ گفت: هيچ قصد و عمدي در مشکلات متروي تهران وجود ندارد و مترو واقعاً مانند بافتهاي فرسوده به بحران رسيده است.
وي افزود: اعضاي شوراي شهر با وزارت کشور، مسئولان مترو، شهرداري و غيره که از هر کدام نمايندگاني فرستاده بودند طي جلساتي درباره مترو برگزار کردند.
نايب رئيس شوراي شهر تهران ادامه داد: لازم است همه آمارها درباره مترو يکي شود و بگويند ميزان طلبکاري يا بدهکاري هر يک چقدر بوده تا بتوانند فکر مشترکي نيز داشته باشند.
وي با بيان اينکه وزير کشور قول داده است در رفع اين مشکلات کمک کند گفت: با همه اين موارد اين جلسات راهحل رفع مشکلات مترو نيست. مشکلات مترو زماني حل ميشود که مترو پول دريافت کند.
بيادي تصريح کرد: سرعت ساخت قسمتهايي از مترو امکان 2 برابر يا 3 برابر شدن را دارد و در صورت تحقق آن به نتيجه مطلوبي خواهيم رسيد و تاثير آن در کاهش ترافيک را مشاهده خواهيم کرد.
وي تصريح کرد: مترو در اولويت رسيدگي حمل و نقل عمومي قرار دارد که ميتواند بسياري از مشکلات را در حمل و نقل عمومي تا حدي برطرف کند ضمن اينکه اين موارد تنها با تشکيل جلسات و مصوبه در مجلس حل نميشود.
بيادي همچنين گفت: بخشي از هزينههاي مربوط به مترو را مردم، بخشي را دولت و بخشي ديگر را شهرداري بايد متحمل شود ولي با اين اوصاف شوراي شهر تمام تلاش خود را کرده است و شهرداري نيز با وجود مشکل در اعتبارات نگذاشته است که مترو بخوابد.
وي يادآور شد: ما نماينده مردم شهر هستيم ولي نميتوانيم دولت را در زمينه نحوه تأمين اعتبارات بازخواست کنيم، درباره اين موضوع بايد از مجلس پرسش و جو کرد.
100
انتهای پیام/