نمايشگاه‌هاي داخلي در برنامه‌هايUNWTO قرار بگيرد

به گزارش ميراث آريا(chtn) معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي در پنجمين نمايشگاه بين المللي هتلداري،گردشگري و تجهيزات سفر و دومين نمايشگاه مجتمع‌هاي رفاهي،تجاري و مسکوني در کيش با بيان اين مطلب گفت:بايد در نمايشگاه‌هايي که برگزار مي‌کنيم کشورهاي مختلفي نيز حضور داشته باشند که اين عامل نوعي معرفي ايران است.

سيد رضا موسوي با بيان اينکه در چند سال گذشته توسعه گردشگري شعار ما بوده و بخشي از اين امر محقق شده است،تصريح کرد: ما نمايشگاه‌هاي متعدي را برگزار کرده ايم و سرمايه گذاران مختلفي در اين حوزه حضور پيدا کرده‌اند و تمامي اين عوامل باعث توسعه گردشگري در کشور است.

وي افزود:بايد مردم با مقوله گردشگري بيشتر آشنا شوند و ضروري است در اين حوزه تبليغات وسيع و فعاليت‌هاي لازم و ضروري داشته باشيم.

اين مقام مسئول در سازمان ميراث فرهنگي اظهار داشت: افرادي که در بخش ساخت هتل متقاضي سرمايه گذاري هستند به يک نکته کمتر توجه مي کنند و آن اين است که بايد شرايط محيط منطقه ساخت هتل مورد نظر را به خوبي ارزيابي کنند و از اساتيدي که در اين عرصه فعاليت داشته اند مشاوره بگيرند.

وي با اشاره به موضوع ارزان سازي سفر اضافه کرد: ابن امر نيز يکي ديگر از برنامه‌هاي معاونت گردشگري سازمان ميراث فرهنگي است و اين امر زماني محقق مي‌شود که تمام بسترهاي لازم محقق شده باشد.

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي با بيان اينکه در چهار سال گذشته تلاش بسياري براي توسعه گردشگري صورت گرفت، تاکيد کرد: معتقدم گردشگري يک صنعت است و بايد از زحمات خانواده بزرگ گردشگري در سراسر کشور تقدير کرد.

موسوي افزود: امروزه به خطر تبليغات منفي عليه ايران، جهانيان ايران را به خوبي نمي‌شناسند اما در حوزه داخلي مردم با صنعت گردشگري بخصوص در چند سال گذشته آشنا شدند و گردشگري در سبد خانواده ها قرار گرفته است اما براي توسعه هر چه بيشتر نياز به عزم ملي داريم.

وي با اشاره به اينکه در صنعت گردشگري پشتوانه رسانه ملي را نداريم،يادآور شد: متاسفانه رسانه ملي از اين صنعت در جهت کسب موفقيت‌هاي بيشتر حمايتي به عمل نمي‌آورد.

اين مقام مسئول در سازمان ميراث فرهنگي با بيان اينکه اما رسانه‌هاي مکتوب درحوزه معرفي جاذبه هاي ايران به خوبي عمل کرده اند،متذکر شد: امروزه تمام نشريات وخبرگزاري ها به صورت تخصصي به اين مقوله پرداخته‌اند اما نياز مند است که رسانه ملي در اين حوزه وارد شود و در حوزه گردشگري پشتوانه صنعت گردشگري شده تا بتوانيم گردشگري را ارتقاء دهيم.

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي ادامه داد: در اجلاس وزراي گردشگري کشورهاي عضو اکو دو پيشنهاد را مطرح کردم که يکي راه اندازي تلويزيون گردشگري عضو اکو که براي سال 89 راه اندازي مي شود تا بتوانيم جاذبه‌هاي کشورمان را از اين طريق معرفي کنيم و ديگري راه اندازي خبرگزاري گردشگري کشورهاي عضو اکو است.

موسوي اظهار داشت: از ساير اقدامات معاونت گردشگري مي‌توان به برگزاري نمايشگاه صنعت گردشگري در بهمن ماه و نمايشگاه بين المللي صنعت گردشگري در تابستان 89 که توسط بخش خصوصي برگزار مي‌شود.

وي اضافه کرد: برگزاري دومين همايش تور اپراتورها در خردادماه سال 89 را براي معرفي ايران داريم. همچنين در نظر داريم با حمايت رياست سازمان و دولت تبليغات وسيعي را در شبکه‌هاي بين المللي انجام دهيم.

اين مقام مسئول در سازمان ميراث فرهنگي افزود: اهداف اصلي ما در توسعه گردشگري دو مقوله است يکي گردشگري زيارتي که جذب گردشگران زيارتي از اولويت‌هاي ما به شمار مي آيد. مقوله ديگر گردشگري سلامت است که با توجه به پتانسيل‌هاي جزيره کيش و ساير نقاط ايران اين امر نيز مورد توجه است. همچنين گردشگري ورزشي و علمي از ديگر برنامه‌هاي ما است./104

انتهای پیام/

کد خبر 1388080665