وي خاطرنشان کرد:قبل از دوره دولت نهم در نمايشگاه هاي گردشگري که از ابرازهاي اصلي ماراتن گردشگري جهاني است حضور يکپارچه و منجسم زير پرچم ايران نداشتيم و آژانس ها،ايرلاين ها و هتل هاي ما به صورت پراکنده در اين نمايشگاه ها حضور پيدا مي کردند که چندان به چشم نمي آمدند اما در دوره جديد در اين چهارسال ايران زير پرچم مقدس جمهوري اسلامي ايران در بيش 65 کشور جهان حضور بسيار مقتدر و يکپارچه داشتيم.
برزين خاطرنشان کرد:دراين نمايشگاه ها با غرفه اي با شکوه برگرفته از المانهاي ملي و ديني حضور پيدا مي کنيم و دراين نمايشگاه ها نيز بخش هاي خصوصي ايران حضور پيدا کرده و به ارائه و فروش پکيج هاي سفر خود مي پردازند.
برزين تاکيد کرد : در بازارهاي داخلي و بين المللي، اکنون تبليغات و نحوه حضور در نمايشگاه هاي گردشگري و صنايع وابسته جايگاه ويژه اي دارد. لذا براي تحقق سند چشم انداز 20 ساله گردشگري، در طول 4 سال شکل گيري ستاد، در سطوح منطقه اي و قاره اي مديريت برگزاري 65 نمايشگاه گردشگري جهاني، 15 نمايشگاه داخلي، 6هفته فرهنگي، 10 همايش مرتبط با مفاخر فرهنگي و 15 نمايشگاه موضوعي عکس جاذبه هاي گردشگري را بر عهده داشته و جلوه هاي ماندگاري از زيبايي هاي ايران و افزايش مناسبات گردشگري را به نمايش گذاشتهايم.
وي با بيان اينکه امروز نام ايران يک نام بسيار پرافتخار و ايران يک مقصد گردشگري تمام عيار درجهان است افزود: آمار گردشگران خارجي از پايان سال 83 که حدود 820 هزارنفر بود درپايان سال 86 به دو ميليون و 200 هزار نفر افزايش پيدا کرده و در سه ماهه گذشته امسال نيز تعداد گردشگران خارجي افزايش قابل ملا حظه اي داشته است.
رئيس ستاد تبليغات و نمايشگاه هاي سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري گفت:برگزاري نمايشگاه ها يک ضرورت است و براي توسعه گردشگري در کنار حضوردر نمايشگاه هاي خارجي، نمايشگاه هاي داخلي نيز بايد با هدف ارتقاي فرهنگ گردشگري و گردشگر پذيري برگزار شود.
برزين با اشاره به راه اندازي سايت هاي توريسم ايران و پرشيا ويزيت به منظور استفاده از فناوري اطلاعات براي تبليغ جاذبه هاي ايران، به توليد اقلام تبليغاتي مدرن قابل قياس با همتايان خارجي اشاره کرد و گفت : اکنون اقلام تبليغاتي ايران در تيراژ 5 ميليوني به 17 زبان زنده دنيا و در 638 نوع در بازارهاي مهم جهان توزيع شده اند.
برزين همچنين با اشاره به پخش تيزرهاي 22 گانه جاذبه هاي گردشگري کشور از شبکه هاي الجريزه، يورو نيوز و MBC تصريح کرد: 60 هزار ثانيه از وقت اين شبکه ها براي تبليغ جاذبه هاي گردشگري ايران اختصاص يافته است.
برزين تصريح کرد:کيش ظرفيتهاي گردشگري بسياري دارد و هر ساله ميربان ده ها نمايشگاه داخلي با موضوعات مختلف است و اميدواريم درآينده جزيره کيش با توجه به ظرفيتها و زيرساختهاي مناسبي که دارد يکي از مقصدهاي اصلي گردشگري داخلي و خارجي باشد.
وي با اشاره به نقش مناطق آزاد درجذب گردشگران تصريح کرد: مناطق آزاد کشور بايد همپا با سياست هاي کلان کشور در چشم انداز صنعت گردشکري 20 ساله که جذب 5/1 در صد از گردشگران جهان را براي دستيابي به 25 ميليارد از درآمد مبنا قرارداده است، برنامه ريزي نويني را براي حضور پايدار در مسابقه اعلام نشده جذب گردشگران جهان آغاز کنند./104
انتهای پیام/