وي گفت: داوينچي اين اثر را در لايههاي متعددي کشيده که لايه آخرين آن ورقهاي صاف، صيقل خورده و مخصوص بوده که جزييات چهره اين زن همچون ابروها، روي اين لايه نقاشي شده اند.
کوته که با استفاده از يک دوربين 240 مگا پيکسلي،لايههاي گوناگون اين نقاشي را مورد بررسي قرار داده است، افزود: به احتمال فراوان اين ابروها به دليل واکنشهاي شيمايايي سطح صيقلي تابلو از بين رفته يا به کلي پاک شده اند
اين يافته به همراه ديگر تحقيقات اين کارشناس فرانسوي، در نمايشگاهي به نام اسرار موناليزا که از امروز در موزه صنعت و علوم منچستر افتتاح خواهد شد در معرض ديد عموم قرار ميگيرد.نمايشگاهي که به نمايش تصويري بزرگ و مادون قرمز از اين تابلو با عکسهايي از تمام جزييات کشف شده به نمايش خواهد گذاشت.
پاسکال کوته در بررسيهاي پيشين خود، آسمان تاريک پشت زمينه تابلو را آبي روشن اعلام کرده و همچنين اذعان کرده بود که انگشت قرار گرفته روي دست چپ اين اثر براي القاي احساس راحتي بيشتر توسط خود داوينچي پاک شده بوده است./109
انتهای پیام/