وي در اين باره که تغيير ساعات ادارات چه تاثيري در کاهش ترافيک در تهران داشت، گفت: ما اعتقاد داريم که اين طرح، طرح بسيار خوبي بود و هم در کميته فني شورايعالي ترافيک و هم در شهرداري مطالعات خوبي روي آن انجام شده بود.
اوگفت: اين طرح باعث ميشد که پيک ترافيک 7 تا 8 صبح در سه ساعت توزيع شود و تمام دنيا نيز ميبينيم که به همين شکل عمل ميشود.
معاون ترافيک پليس راهور تهران بزرگ با اشاره به اينکه آموزش و پرورش اعلام کرد که برنامههاي درسي را در مردادماه ريخته و نميتواند تغيير دهد، اظهار کرد: با توزيع پيک 45 دقيقه تا يکساعته، در صبح کاهش 12 درصدي و در بعد از ظهر کاهش 5/12 درصدي ترافيک را شاهد بوديم. با اجراي طرح هم در مترو و هم در اتوبوسها تعداد مسافرها در ساعات پيک کاهش مييافت و تغيير ساعات کار با توجه به شرايط فعلي ترافيک تهران ضروري است.
پريزاد در پاسخ به اين سئوال که آيا آموزش و پرورش در جريان جلسات و در روند تصويب اين مصوبه نبوده است؟ گفت: قطعا نماينده آموزشوپرورش در جلسات کميسيون و شورايعالي ترافيک حضور داشته اما طرح با نظر اکثريت به تصويب رسيد. در عين حال آموزش و پرورش اعلام کرده که براي اجراي طرح در سال آينده آمادگي دارد.
او در اين رابطه که با مخالفت آموزش و پرورش و بهتاخير افتادن اين طرح، چه برنامه کوتاهمدتي براي معضل ترافيک تهران در دست است؟ گفت: برنامه خاصي در دست نيست و با توجه به اينکه هماکنون 60درصد خودروها تکسرنشي هستند، تنها راه استفاده از حمل و نقل عمومي است. البته حملونقل عمومي هم شرايط لازم را ندارد که اميدواريم با اعتباراتي که تخصيص داده ميشود و ورود اتوبوسهاي جديد مشکل کمتر شود.
100
انتهای پیام/