در همين راستا مدير عامل شرکت بهره برداري راهآهن تهران و حومه (مترو) با تاکيد بر اينکه مشکلات فعلي ايجاد شده در مترو هيچ ارتباطي با مسائل صنفي ندارد تاکيد کرد: 70 درصد تاخيرها ناشي از کمبود واگن است.
جعفر ربيعي در گفت و گو با خبرنگاران با تاکيد بر اينکه سفارش خريد 65 قطار، 160 واگن و 38 لوکوموتيو که در سال گذشته منعقد شده بود به صورت جدا جدا و در سرفاصله زماني مشخص به کشور وارد ميشود خاطرنشان کرد: براي تامين بموقع اين قطارها و واگنها در زمانبندي مشخص بايد اعتبارات آن به صورت دقيق و در موعد مقرر پرداخت شود تا تاخيري در اين سفارشها بوجود نيايد.
وي يادآور شد: در حال حاضر در خط 5 به دليل اضافه شدن 25 دستگاه واگن جديد از فروردين ماه سال جاري با کمترين مشکل تاخير مواجه هستيم و خط 5 شرايط بهتري نسبت به خطوط ديگر حاکم است. در عين حال خطوط اکسپرس در اين مسير نيز تقويت شدهاند.
ربيعي يادآور شد: سرفاصله قطارها در خط 5 در حال حاضر 10 دقيقه است که بايد به 7 دقيقه کاهش يابد.
وي در عين حال از رفع مشکلات مربوط به قطعات يدکي خبر داد و گفت: اين مشکل تا حدودي با اعتبار اخير شهرداري تهران برطرف شده چرا که پيمانکاران داخلي برخي از قطعات را به صورت توليد شده و آماده در اختيار دارند و پس از پرداخت پول آنها را به ما تحويل دادهاند.
مدير عامل شرکت بهره برداري مترو تهران تاکيد کرد: مشکل اصلي مترو با اين مبالغ حل نمي شود چرا که مساله کمبود واگن که زمينه 70 درصد تاخيرهاي فعلي را فراهم ميکند از مسائل اساسي است و بايد با اعتبارات قابل توجهي رفع شود.
وي اضافه کرد: در حالت ايده آل بايد هر ماه دو قطار به خطوط اضافه شوند تا سرفاصله قطارها به حد موردنظر ما برسد.
وي با بيان اينکه در يک ماه اخير حرکت رسانهاي شديدي نسبت به مترو شهر تهران شروع شده است، افزود: نميدانم اين اقدامات ناشي از چيست؟ اما مسائل اخير مترو تهران به هيچ وجه مرتبط با مسائل صنفي نبوده چرا که هيچ تعديل و کاهش حقوقي در بين کارکنان نداشتهايم و مشکل تنها ناشي از کمبود تجهيزات و قطعات يدکي و در نتيجه نقص فني است.
ربيعي در عين حال خاطرنشان کرد: چنانچه قطارهاي سفارش داده شده بموقع وارد کشور شوند ميتوان اميدوار بود که از اواخر زمستان امسال شاهد افزايش تعداد قطارها در خطوط و بهبود عبور و مرور مردم در مترو باشيم.
100
انتهای پیام/