اخيرا مديرکل اجرايي سازمان حمل و نقل و ترافيک گفته است که با هماهنگي شهرداريهاي مناطق زمينهاي بلااستفاده در محدوده خيابان وليعصر(عج) پارکينگ خواهند شد.
فضلالله اسلامي با اعلام اين خبر، افزود: پس از اجراي طرح يک طرفه شدن خيابان وليعصر(عج) فضاهاي پارک اطراف خيابان و پارکبانهاي اين مسير حذف شده و در حال حاضر خودروها به طور موقت و تنها براي سوار و پياده کردن مسافر توقف خواهند کرد.
وي با بيان اين که معابرعمومي به هيچ عنوان براي پارکينگ استفاده نميشوند، تصريح کرد: معمولا در محلهايي که امکان اعمال قانون نيست و يا محدوديت نظارت وجود دارد، تخلف صورت ميگيرد.
مديرکل اجرايي سازمان حمل و نقل و ترافيک خاطرنشان کرد: زمينهاي اطراف خيابان وليعصر(عج) که به صورت همسطح و بلااستفاده هستند را با همکاري شهرداريهاي مناطق براي پارکينگ در نظر گرفتهايم. همچنين زمينهاي در نظر گرفته شده براي ساخت و سازهاي مسکوني نيز تا زمان شروع عمليات ميتوانند با توافق مالک به عنوان پارکينگ فعال باشند.
وي تاکيد کرد که در همه اين پارکينگهاي موقت، هزينه پارک مطابق تعرفههاي شهرداري و با نظارت شهرداري آن منطقه خواهد بود.
اسلامي با اشاره به مشکل برخي از واحدهاي تجاري و مجتمعهاي واقع در خيابان وليعصر(عج) که براي تخليه و بارگيري با مشکل مواجه بودند، عنوان کرد: براي رفع اين مشکل در پهلوگاهها و پيادهراهها فضايي پيشبيني شده و در برخي ساعات صبح زود و عصر اين تخليه و بارگيري انجام ميشود.
وي با اشاره به تسهيلات شهرداري تهران براي سرمايهگذاري ساخت پارکينگ به ويژه در محدودههاي مرکزي شهر، اضافه کرد: تاکنون دو سرمايهگذار براي ساخت پارکينگ در محدوده خيابان وليعصر(عج) اعلام آمادگي کردهاند.
اين سخنان در حالي مطرح مي شود که پيشتر نه تنها در آن محدوده قانون اعمال مي شد بلکه با متخلفين هم برخورد مي شد اين در حالي است که در حال حاضر مشکل شهروندان آن ناحيه پارکينگ نيست واگر هم باشد به اين طرح مربوط نمي شود ومساله اي قديمي تر است اکا حالا چرا به جاي پرداختن به معضلات ومشکلات به وجود آمده سعي در رفع صوري آن با احداث پارکينگ دارند پرسشي است که خود آنان بايد پاسخ بدهند.
از سوي ديگر بايد پرسيد که زمين هاي بلا استفاده از نظر آنان بيشتر به قوانين وعوارض سنگين ساخت وساز مربوط نمي شود.؟
100
انتهای پیام/