حسين بيژني ادامه داد: در حال حاضر اتوبوس‌هاي برقي تا ميدان شوش به شهروندان خدمات رساني مي‌کنند که با بهره‌برداري از اين خط تا پايان سال ‌اتوبوس برقي تا ميدان راه‌آهن ادامه مسير خواهند داد.

وي تصريح کرد: براي راه‌اندازي خط اتوبوس برقي از ميدان شوش تا راه‌آهن نياز به کابل‌هاي مخصوصي است که قرارداد خريد اين کابل‌ها منعقد شده اما شرکت خارجي طرف قرارداد با مشکلاتي مواجه بود که اميدواريم هرچه سريعتر اين مشکلات رفع و کابل‌هاي مورد نياز به دستمان برسد.

وي اظهار کرد: در تلاشيم تا در تنظيم قراردادهاي جديد براي ورود اتوبوس‌هاي دوکابين خارجي که از استانداردهاي روز دنيا برخوردارند تعدادي اتوبوس دوکابين برقي نيز خريداري کنيم، تا خدمات رساني مناسبي در خطوط اتوبوس‌هاي برقي صورت گيرد و بتوانيم در اين خطوط حجم جا به جايي مسافران را افزايش دهيم.

مدير عامل شرکت واحد اتوبوسراني تهران و حومه خاطر نشان کرد: از نظر کارشناسي اتوبوس‌هاي برقي يکي از بهترين انتخاب‌ها براي سيستم حمل ونقل عمومي تهران محسوب مي‌شود اما توسعه اين خطوط در برخي نقاط شهر به دليل نبود بسترهاي لازم و وجود معارضات متعدد امکانپذير نيست.

بيژني تأکيد کرد: اتوبوس‌هاي برقي جزء کم هزينه‌ترين و کم استهلاک‌ترين وسايل نقليه عمومي هستند که علاوه بر دارا بودن ميزان بالاي برداشت مسافر، کمترين آسيب رساني را به محيط زيست به همراه دارند.
100

انتهای پیام/

کد خبر 1388090824