هيچ تعاملي بين هتل‌ها و دفاتر مسافرتي نيست

سيدرضا موسوي در اين رابطه به ميراث‌آريا(chtn) گفت: دفاتر مسافرتي و گردشگري تصور مي‌کنند چنانچه تمام مسافران را به خارج از کشور ببرند پول خوبي کسب مي‌کنند، در حاليکه اگر در داخل کشور فعاليت کنند درآمدزايي آنها بيشتر است.

وي با بيان اينکه اين فرهنگ هنوز در کشور جا نيفتاده است و تمام تلاش دفاتر خدمات مسافرتي بر اين است که تورهاي خارج از کشور برگزار کنند، متذکر شد: توسعه سفرهاي داخي و ارزان قيمت نيازمند تعامل بين هتل‌ها و دفاتر خدمات مسافرتي است.

معاون گردشگري کشور افزود:معناي سفرهاي ارزان‌قيمت يعني اينکه هتلداران قيمت‌ هتل‌هاي خود را طي قراردادي با شرکت‌هاي عمده فروش سفر براي مدتي معين پائين آورند و اين نيازمند يکسري ضوابط و برنامه‌ريزي‌‌ها است، اما به دليل عدم تعامل موجود بين هتل‌ها و دفاتر مسافرتي اين مهم هنوز اتفاق نيفتاده است.

وي با بيان اينکه وضعيت سفرهاي همگاني و ارزان‌قيمت در کشور نيازمند بررسي است، متذکر شد: بايد مشخص شود که معناي سفر ارزان‌قيمت چيست؟ يعني در کشور سفر گران است؟ يا اينکه سفر را طوري همگاني کنيم که در تمام فصول مسافران و هتل‌ها بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

موسوي بيان داشت: لازم است بازخورد سفرهاي ارزان‌قيمت در کشور بررسي شود و معاونان گردشگري استان‌ها يک جمع‌بندي از وضعيت سفرهاي ارزان‌قيمت و همگاني از قبيل استقبال مردم، استقبال هتل‌ها و دفاتر مسافرتي و نقاط قوت و ضعف اين طرح در استان خود ارائه دهند.

اين مقام مسئول در معاونت گردشگري خاطرنشان کرد: پس از بررسي وضعيت و بازخورد سفرهاي همگاني و ارزان‌قيمت در استان‌ها بايد در مورد ادامه پيداکردن اين طرح و چگونگي پيش‌برد آن تصميم گرفته شود، چراکه شکل‌گيري سفرهاي همگاني مقدماتي مي‌خواهد و آن نيز نيازمند بررسي نقاط قوت و ضعف اين طرح است./115





انتهای پیام/

کد خبر 138809114