فرهنگسراهاي تهران به ميزباني صنايع‌دستي مي‌روند

به گزارش ميراث آريا(chtn)، معاونت هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي استان تهران با سازمان فرهنگي، هنري شهرداري تهران به تفاهم‌نامه مشترک رسيد.

بنابراين گزارش اين تفاهم‌نامه با موضوع ارائه آموزش تمامي رشته‌هاي صنايع‌دستي در مقاطع مقدماتي، پيشرفته و به آموزي به متقاضيان سطح استان تهران در 8 ماده، 27 بند و 2 تبصره در سه نسخه تنظيم شد.

تفاهم‌نامه همکاري ميان معاونت صنايع‌دستي و سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران به مدت يکسال منعقد شده که معرفي صحيح و کامل رشته‌هاي صنايع‌دستي از نظر تنوع، اهميت و ويژگي‌ها، آموزش، توسعه و ترويج رشته‌هاي صنايع‌دستي و ارتقاء سطح مهارت‌هاي هنري و صنايع‌دستي هنرجويان از اهداف اين تفاهم‌نامه ذکر شده است.

همچنين تنظيم برنامه‌هاي مشترک چون برگزاري همايش، سمينار، نمايشگاه و جشنواره‌هاي تخصصي صنايع‌دستي در کنار به وجود آوردن زمينه‌هاي مناسب به منظور کسب مشاغل در جامعه با عنايت به آموختن حرفه و دريافت مدرک رسمي از معاونت صنايع‌دستي از ديگر اهداف برنامه مشترک است.

اين گزارش حاکي از آن است که سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران و معاونت هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي تهران طبق اين تفاهم‌نامه متعهد به اجراي برنامه‌هاي مختلفي شده‌اند.

اطلاع رساني به موقع به متقاضيان براي شرکت در کلاس‌هاي آموزش صنايع‌دستي، مساعدت در برگزاري همايش‌هاي علمي و کاربردي مشترک و اقدام در جهت تبادل اطلاعات فني و تخصصي، پرداخت حق الزحمه مربيان در طول مدت تفاهم‌نامه با توافق مرکز مورد نظر و مربي مربوطه و رعايت تمامي اصول ايمني و بهداشتي در حين برگزاري دوره‌ها از تعهدات مرکز فرهنگي هنري شهرداري است.

معاونت هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي تهران نيز نظارت بر نحوه اجراي آموزش رشته‌هاي مختلف صنايع‌دستي، معرفي مربيان واجد شرايط، حمايت و کمک به تجهيز و توسعه دوره‌ها و واحدها و همچنين همکاري لازم براي برگزاري نمايشگاه در فرهنگسراها را برعهده دارد.

111/

انتهای پیام/

کد خبر 1388092447