در همين رابطه فضل الله اسلامي گفت: نرخ آرمهاي طرح ترافيک به گونهاي عادلانه و با توجه به عوارض وارده خودروها به شهر و در راستاي اهداف رفع آلودگي هواي شهر تهران، کاهش ترافيک، تسهيل در روانسازي ترافيک شهر و نيز کاهش مشکلات زيست محيطي تعيين ميشود.
همچنين صدور کارت شناور براي مقامات بلندپايه نيز يک ميليون تومان، کارت شناور براي ساير متقاضيان دو ميليون تومان، کارتهاي دو ماهه کاميون دويست هزار تومان پيشنهاد شده است.
براساس اين لايحه ،عوارض صدور مجوز موقت ورود به محدوده طرح ترافيک جهت متقاضيان واجد شرايط براي مجوز ماهانه ۲۲۰هزار تومان، مجوز هفتگي ۶۰ هزار تومان و مجوز روزانه ۱۵هزار تومان پيشنهاد شده است.
اين در حالي است که نرخ آرم طرح ترافيک - ۸۸خودروهاي دولتي با پلاک قرمز ۳۳۰هزار تومان و اشخاص حقوقي ۵۰۰هزار تومان، اشخاص حقيقي ۲۵۰هزار تومان و جانبازان، معلولان و خبرنگاران ۲۰هزار تومان بود.
وي اظهارداشت: اينک پيشنهاد نرخ جديد آرم طرح ترافيک به شوراي عالي ترافيک کشور داده شده که پس از تاييد نهايي اعلام خواهد شد.
اسلامي تاکيد کرد: قيمت آرم ترافيک بايد به گونهاي تعيين شود که از خاصيت بازدارندگي لازم برخوردار باشد و سبب تردد کمتر خودرو شخصي در شهر شود، به طوريکه حمل و نقل عمومي محور تردد در شهر شود.
وي با اشاره به عوارضي که خودروها به شهر وارد ميکنند، افزود: بايد چاره اي انديشيده شود که بخشهاي مختلف دولتي و بيمارستاني و مراکزي که در بخش مرکزي شهر سفر ميکنند به مکان ديگري انتقال يابند.
اين مسوول با اشاره به وضعيت ترافيک بازار تهران گفت: چندي پيش،بازار تهران درگير با ترافيک سنگين و هجوم خودروهاي باربري و ماشينهاي بدشکل و صداي بوق و سروصداي بالاي خودرو بود اما با تمهيدات اتخاذ شده و نيز اصلاح پياده راه ها، شهروندان ديگر نگران تصادف و شنيدن صداهاي ناهنجار نيستند وي به شهروندان پيشنهاد داد: در صورت افزايش نرخ آرم طرح ترافيک ،۸۹ متقاضياني که فقط در مواقعي از سال برحسب ضرورت در محدوده طرح ترافيک نياز به تردد دارند، ميتوانند به جاي تهيه آرم يکساله و پرداخت بهاي سنگين از آرمهاي روزانه استفاده کنند.
به گفته وي، آرم طرح ترافيک ارايه تسهيلات نيست بلکه يک ضرورت براي کساني است که بر حسب نياز شغلي مجبور به حضور در بخش مرکزي شهر و محدوده طرح ترافيک هستند.
100
انتهای پیام/