سيدرضا موسوي افزود:طبق آمار و نظرسنجي گردشگران خارجي ورودي به استان اذعان دارند که کشور ايران با وجود قابليتهاي بالا از اطلاع رساني خوبي براي معرفي اين زيبائيها برخوردار نيست و همواره از عدم اطلاع رساني مناسب گلهمند هستند که در اين ميان نقش رسانه ملي از اهميت ويژهاي برخوردار است.
وي با بيان اينکه 51 درصد هتلها به علت وجود بارگاه امام رضا(ع) در شهر مشهد وجود دارد،گفت:متاسفانه توزيع نامناسب سفر باعث شده برخي از استانها با وجود پتانسيلهاي ويژه خالي از گردشگر باشد.
معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي کشور آمار بالاي گردشگر در هر کشوري را نشان از امنيت آن دانست و گفت:ما طي هفت روز نخست نوروز حدود 42 ميليون اقامت داريم که اين در دنيا کم نظير است و نشان از امنيت بالاي کشور دارد.
موسوي با بيان اينکه گردشگري در حوزه تبليغات با مشکل اساسي روبرو است، گفت:با توجه به اينکه در صدد معرفي جاذبههاي تمام ايران هستيم بنابراين سازمان ميراث فرهنگي به دليل هزينههاي بالاي تيزرها نميتواند کاري انجام دهد.
وي به نقش اين تيزرها در افزايش گردشگران اشاره کرد و گفت: استان همدان تيزري را در خصوص معرفي جاذبههاي استان پخش کرد که به موجب آن ورود گردشگر به اين استان 40 درصد افزايش يافت و رونق صنايع دستي و ديده شدن جاذبههاي طبيعي و تاريخي را به دنبال داشت.
معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي کشور ادامه داد: بين دو سازمان ميراث فرهنگي و صداوسيما فاصله افتاده است و به تبع آن شخصيتهاي علمي و فرهنگي ،جاذبهها،تاريخ و هنر ايران ناشناخته مانده است.
موسوي تصريح کرد:در استان اصفهان خانههاي تاريخي بسياري وجود دارد که قابليت کاربري به صورت رستوران سنتي را دارد و ما آمادگي براي واگذاري اين خانههاي تاريخي به سرمايهگذاران را داريم که اين مهم هم نيازمند اطلاع رساني از طريق رسانه ملي است.
وي با اشاره به ثبت جهاني سازههاي آبي شوشتر گفت: پس از ثبت جهاني اين مجموعه تاريخي اقدامات براي جذب گردشگر از سوي سازمان آغاز ميشودولي متاسفانه رسانه در اين خصوص خوب عمل نکرد.
معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي کشور ادامه داد:هر اثر تاريخي که از دل خاک بيرون ميآيد و هر صنايع دستي که توسط هنرمندان توليد ميشود همگي براي نمايش توانايي و تمدن ايران به جهانيان است بنابراين نيازمند جذب گردشگر هستيم.
موسوي با اشاره به اينکه نيازمند يک تلويزيون گردشگري براي نمايش فرهنگ ايرانيان هستيم،گفت:معرفي ايران در شبکه جامجم براي ايرانيان خارج از کشور است ما بايد ايران را در قالب يک شبکه جهاني گردشگري معرفي کنيم.
اين مقام مسئول در سازمان ميراث فرهنگي کشور اظهار داشت:با توجه به اينکه تمامي کشورها اقدامات لازم را براي معرفي هتل هاي خود به همراه امکانات آن انجام مي دهند تا گردشگر بتواند هتل مورد نظر را انتخاب کند اين در حالي است که هتلهاي ايران معرفي نميشوند.
وي ادامه داد:گردشگري براي ساماندهي به بخش هاي مختلفي همچون گردشگري مذهبي، سلامت،عشايري روستايي و ورزشي تقسيم شده است که هر يک از ظرفيت هاي بالايي برخوردار است./117
انتهای پیام/