افزايش ساعات کار مراکز درماني در نوروز 89

قائم مقام ستاد دائمي تسهيلات سفرهاي کشور در گفتگو با ميراث‌آريا(chtn) ضمن بيان اين مطلب افزود: ارائه خدمات بهداشتي و درماني در ايام نوروز از موارد حائز اهميت به شمار مي‌رود و ستاد تسهيلات سفر نيز در طرح نوروزي 89 آن را لحاظ کرده است.

وي ادامه داد: از مواردي که در اين رابطه مورد تاکيد ستاد تسهيلات سفرهاي کشور قرار دارد مي‌توان به اخذ فهرست کشيک‌هاي مراکز بهداشتي به خصوص درمانگاه‌ها و بيمارستان‌ها در استان‌ها و شهرستان‌ها اشاره کرد.

لاريجاني با بيان اينکه کنترل آب شرب مصرفي و مراکز توزيع آب شيرين و يخ و کنترل موادغذايي آماده که به مسافران و گردشگران عرضه مي‌شود نيز از ديگر موراد مورد توجه در اين طرح است، بيان داشت: همچنين ستاد تسهيلات سفر در طرح ابلاغي به استان‌ها بر کنترل موازين بهداشتي در جايگاه‌هاي اسکان موقت مسافران به خصوص کمپ‌ها و و پارک‌ها تاکيد کرده است.

وي توسعه و تجهيز ناوگان بهداشتي استان اعم از آمبولانس و اورژانش هوايي، هماهنگي جهت فعاليت داروخانه‌هاي شبانه‌روزي، کنترل وضعيت بهداشتي مراکز خدمات دريايي و پلاژها در استان‌هاي ساحلي و رسيدگي به وضعيت حمام‌ها را از ديگر موارد مورد توجه در اين طرح عنوان کرد.

لاريجاني اضافه کرد: همچنين در اين طرح به بهره‌گيري از طرح سلامت نوروزي دانشگاه علوم پزشکي، تهيه و توزيع بروشور و توصيه‌هاي پزشکي، همکاري با اورژانس و جمعيت هلال احمر و تامين پزشک و پزشک‌يار به خصوص در ايام تعطيل اشاره شده است.

قائم‌مقام ستاد دائمي تسهيلات سفرهاي کشور خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکي استان‌ها، شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌ها، هلال‌احمر، اورژانس، درمانگاه‌هاي بخش خصوصي و ساير نهادهاي مرتبط متولي ارائه خدمات بهداشتي و درماني به مسافران نوروزي هستند./115








انتهای پیام/

کد خبر 1388101442