عليرضا دبير با اشاره به سياست تونلسازي در شهرهاي گوناگون دنيا گفت: در اکثر شهرهاي دنيا که به لحاظ وضعيت شهري از ما پيشتر هستند پلهاي روگذر جمع شده و بهجاي آن تونلهاي زيرگذر احداث ميشود.
وي تاکيد کرد: تهران بايد به سمت تونلسازي و استفاده از فضاهاي زيرسطحي برود، البته از آنجايي که در تهران اولويتهاي ديگري وجود دارد نميتوانيم تمامي پلهاي روگذر را جمع کرده و بهجاي آن تونل ايجاد کنيم.
دبير خاطرنشان کرد: بايد با استفاده از تمامي امکانات در محلهاي مورد نياز مانند خيابان توحيد، بزرگراه صدر - نيايش، بزرگراه حقاني و ميدان ونک تا بزرگراه کردستان و ... به تونلسازي بپردازيم.
عضو هيئت رئيسه شوراي شهر تهران با اشاره به اينکه رويکرد تونلسازي در شهرداري تهران بهوجود آمده است، خاطرنشان کرد: در دنيا بحث استفاده از فضاهاي زيرسطحي اکنون با جديت پيگيري ميشود تا از اين فضاها براي جبران مسائل و کمبودهاي موجود در شهر استفاده شود.
وي با تاکيد بر اينکه در شهر تهران نيز بايد به سمت استفاده از فضاهاي زيرين زمين برويم، گفت: قطعا مديريت شهري تهران به اين سمت در حال حرکت است.
سخنان دبير در نوع خود بسيار خوب است ودر واقع وي به نيازهاي شهري اشاره کرده است .احداث وايجاد اين تونل ها و استفاده از فضاهاي زير سطحي از جمله مواردي است که در مهندسي نوين شهري بسيار کاربرد دارد اما نکته اي که وي از آن معفول مانده است اين است که مجري اين طرح را درست انتخاب نکرده است چرا که اکنون بيش از 100روز از اتداي مهر ماه مي گذرد ،روزي که قرار بوداين تونل افتتاح شود .
اتفاقي که تا کنون به وقوع نپيوسته است .اکنون گذشته از چند بار اعلام زمان افتتاح ،افزايش هزينه وتحميل آن به شهروندان هم نکته بسيار قابل توجهي است.چرا که پيشتر شهرداري هزينه روزانه تونل توحيد را يک ميليارد اعلام کرده بود و اين يعني تا به امروز حداقل 100 ميليارد هزينه اضافه براي مردم .
حال بايد باز از آقاي دبير پرسيد که احداث تونل ها را بايد به شهرداري واگذار کرد؟
100
انتهای پیام/