برزين نمايشگاههاي ياد شده را در زمره بزرگترين بازارهاي گردشگري جهان ارزيابي کرد و گفت:بخشهاي خصوصي گردشگري ايران نيز در اين بازارهاي مهم، حضوري حرفه اي را تجربه خواهند کرد.
وي با اشاره به ابهاماتي که در فضاي رسانه اي پيرامون ادامه فعاليتهاي ستاد تبليغات و نمايشگاهها با شرکت نمايشگاه هاي ميراث فرهنگي و گردشگري ايران به وجود آمده است ، تاکيد کرد: اين برداشتها واقعيت نداشته و در نخستين نشست شوراي تبليغات و نمايشگا هها به رياست مهندس بفايي تاکيد شد که در ماموريت هاي شرکت نمايشگاه هاي ميراث فرهنگي و گردشگري هيچ تغييري به وجود نيامده است.
وي گفت:بر اساس ماموريتهاي محول شده از سوي سازمان و نظر به برنامه هاي کلان تبليغاتي، از اين پس سياست گذاري هاي امور نمايشگاهي با ستاد و کليه فرايندهاي اجرايي، تعيين محتواي تبليغات و نمايشگاهها و توليد اقلام تبليغاتي به عهده شرکت خواهد بود.
برزين افزود: ستاد تبليغات و نمايشگاه ها که در ابتداي دولت نهم به همت و رياست مهندس مشايي شکل گرفت، تحرک شتابنده اي را در راستاي توسعه گردشگري و معرفي ظرفيت هاي کم نظير کشور با بهره گيري از ابزارهاي متعارف و عليرغم محدوديت هاي اعتباري به وجود آورد. نتيجه اين اقدامات نيز ايران را در سبد جهاني تبليغات گردشگري به عنوان مقصدي امن و قابل اعتنا قرار داد و اشتياق روزافزون گردشگران جهان را براي سفر به ايران و بازديد از جاذبههاي کم نظير تاريخي مذهبي، تمدني، فرهنگي کشورمان بر انگيخت.
وي افزود: در ابتداي شکل گيري ستاد تبليغات و نمايشگاه ها مباحث مربوط به سياستگذاري و تعيين بازارهاي هدف و اولويت هاي آن توسط جمعي از معاونان سازمان، متخصصان و کارشناسان بخش هاي دولتي و خصوصي و دانشگاهها مورد بحث و بررسي قرار مي گرفت و در نهايت با بهرهگيري از نقطه نظرات کارشناسي و بازارهاي هدف سازمان، ليست نمايشگاه ها و بازارهاي هدف براي اجرا به ستاد ابلاغ مي شد. اکنون نيز از سوي رياست سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با تاکيد بر ادامه و تقويت شوراي سياستگذاري تبليغات و نمايشگاه ها، اعضاي جديدي به اين شورا اضافه شدند. کما اينکه در نخستين نشست اين شورا بر ادامه راه پرتوفيق ستاد در گذشته تاکيد شد.
وي ادامه داد: شايد بتوان مهمترين ويژگي تغيير و تحول اخير را به نوعي تقسيم کاري در حوزه سياست گذاري و فرايندهاي اجرايي برشمرد و شرکت نمايشگاه ها نيز مثل سابق مسئوليت برگزاري نمايشگاه ها و توليد اقلام تبليغاتي را بر عهده دارد.
مديرعامل شرکت نمايشگاههاي ميراث فرهنگي و گردشگري ايران با تاکيد بر اينکه در سايه اين تصميم گيري از دغدغه هاي سياست گذاري ما کاسته شده و بيشتر فعاليتهايمان به امور اجرايي معطوف خواهد شد، گفت: امور اجرايي از سخت ترين فرايندهاي يک نمايشگاه موفق بوده و با توجه به تجربيات کسب شده از حضور ايران در 60 نمايشگاه جهاني گردشگري، اميدواريم با بهره گيري از مساعي و خرد جمعي شوراي سياستگذاري تبليغات و نمايشگاهها، گام هاي بلندي براي تحقق اهداف سند چشم انداز 20 ساله گردشگري برداشته شود./106
انتهای پیام/