مهدي متقيان در ادامه اظهار داشت: دراين جلسه با توجه به عبورمسيرپيشنهادي ارائه شده از سوي مجري طرح از نزديکي حريم بناهاي تاريخي محدوده مرکزي شهر بويژه مسجد امام حسن عسگري (ع) و حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) هماهنگي اين مسير با چشم انداز شهري و ضوابط مربوط به اين بناها از سوي کارشناسان مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان افزود: در پايان اين جلسه مقرر شد مجري ومشاوران طرح احداث منوريل با توجه به مباحث فني مطرح شده در اين جلسه طرح تکميلي خود را براي بررسي مجدد در جلسات آتي اين شورا آماده کنند.
متقيان منوريل را از جمله شيوه هاي مدرن حمل و نقل شهري خواند و گفت: سيستم هاي حمل ونقل ريلي نسبت به انواع ديگر فضاي کمتري را اشغال مي کنند، بويژه اين که منوريل روي زمين تنها به فضاهايي براي قرار گرفتن پايه ها نياز دارد.
وي بالا بودن سطح ايمني در منوريل را از ديگرمحاسن اين شيوه حمل و نقل برشمرد و گفت: بخاطر سيستم هاي بکار رفته در طراحي اگرمشکلي براي خود ريل ها بوجود نيايد قطارهاي آن هيچ گاه از خط خارج نمي شوند.
مهدي متقيان با اشاره به ضرورت برنامه ريزي درخصوص بهينه سازي وضعيت حمل و نقل در قم احداث منوريل را راه حلي مناسب و نوين براي کاهش ترافيک شهري عنوان کرد و گفت: با توجه به رشد روزافزون زائران و گردشگران استان و همچنين افزايش جمعيت ساکنان , ترافيک شهري هرروز به معضل جدي تري براي شهرقم تبديل مي شود و اگر برنامه ريزي مناسبي براي حال و آينده صورت نگيرد در آينده با چالشي شديدتر در اين زمينه مواجه خواهيم شد./106
انتهای پیام/