حجةالاسلام سيد رضا تقوي با اشاره به اينکه هر مکتب اعتقادي براساس اعتقادات و مبناي تفکر خود حد و حدود پوشش را مشخص کرده است خاطر نشان کرد: همواره پوشش و نوع لباس نمايانگر بخشي از فرهنگ جامعه بوده است به طوري که هميشه انسانها با انتخاب نوع، مدل، رنگ و قالب لباس تلاش کردهاند بخشي از فرهنگ جامعه خود را به ديگران اعلام کنند.
رئيس شوراي سياستگذاري ائمه بسياري از قانونشکنيها محصول بدحجابي و بيحجابي دانست و افزود: هر کس بخواهد بدحجاب و بيحجاب باشد نميتواند در جامعه مشارکت اجتماعي يا کارکرد مناسبي داشته باشد.
حجةالاسلام تقوي افزود: بسياري از قانونشکنيها محصول بدحجابي و بيحجابي است. بسياري از بيبندوباريها نيز مربوط به همين عامل است.
وي کارکرد ديگر حجاب را تحکيم بنيان خانواده عنوان کرد و گفت: سلامت خانواده نقش مؤثري در سلامت جامعه دارد. همانطور که ورود بيگانه به حريم خانواده موجب به هم خوردن نظام اخلاقي خانواده ميشود حجاب و پوشش مناسب موجب استحکام خانواده ميشود.
رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه يکي از کارکردهاي ديگر حجاب را حياي اجتماعي و مبارزه سياسي اعلام کرد و گفت: امروز يک روسري دختر مسلمان پايههاي نظام اروپايي و غرب را ميلرزاند. يک روسري گاه اتحاديه اروپا را با چالش مواجه ميکند چرا که اين روسري پيام و معنا دارد.
حجةالاسلام تقوي پيشنهاد کرد: زنان ايراني که به خارج از کشور سفر ميکنند حتماً با همين پوشش سفر کنند که تبليغ يک فرهنگ به شمار ميرود.
به گفته وي ضعف ايمان، فخر فروشي، هوسراني، جلب توجه ديگران به خود، غربزدگي و مدگرايي از ديگر عوامل بدحجابي هستند.
وي ادامه داد: امروز فرهنگ گذشتگانمان را از پيشاني ساختمانهاي تاريخي ميگيريم و بدست ميآوريم.
رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه با بيان اينکه در اسلام سمبلها به شعائر تعبير ميشوند گفت: شعائر را بايد بزرگ بداريم. پاسداري از شعائر وظيفه فرهنگي ماست. يکي از شعائر جامعه ايراني و اسلامي، چادر است. يعني اين لباس به لباس ايراني در دنيا معروف است اما هيچ قومي با اين گستردگي ايران از اين پوشش استفاده نکرده است./118
انتهای پیام/